G
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Goldi skrev:OK, men nu var det så att jag ville ha tips på att om möjligt slippa daglig mockning. Är inte till stallet varje dag och ägaren mockar inte.
hopp_o_galopp skrev:Jag skulle se det som ngt positivt istället, du får mindre avföring att avlägsna på betet och kan hålla någorlunda koll på parasiter för att inte tala om att spridandet av parasiter minskar radikalt!
Det är jättebra tycker jag att dina hästar bajsar mest på ett och samma ställe! Kanon!
Måste tillägga en pik också - har man inte tid att vara i stallet mer än varannan dag och dessa dagar absolut inte ha tid till att hålla efter hästar och hagar så kanske man ska överväga att inte äga häst/ar alls.![]()
esther skrev:Samma argument som används här; har du inte tid att mocka borde du inte ha hästar, har använts mot kvinnor i alla tider; stryker du inte din mans skjortor (lagar mat, handskurar golv osv) är du en dålig hustru.
samtJag vill ju slippa mocka på sommaren
Och det tyckte jag lät som att hon har dåligt med tid (och arbetsvilja) och då kom argumentet "har du ej tid" in. För jag tycker faktiskt så. Har man inte tid eller ork med sina djur ska man inte ha dem. Så enkelt är det.Är inte till stallet varje dag
Oj, detta svar var till bella-fjella, inte till ang.Goldi skrev:Precis, det är de tankebanorna jag är i. När min är på ett annat bete ligger hon ju ute. I grannstallet har de gruset i uteboxarna och de gör ifrån sig ute.I början gjorde de inget inne men så kom en häst hem efter vi gjort nya uteboxar och hon började och de andra tycke det var en toppenide´
och hakade på. Ska nog sluta pjoska och ta bort ströet ändå om ingen annan har ngn toppen ide´.
Är inte till stallet varje dag
Jag vill ju slippa mocka på sommaren
Då är det väl bättre att avstå inlägg. Om man inte kan komma med tips eller stöd eller vad det nu är det handlar om att den som skriver inlägget ber om
Ursäkta då att man lägger ett plus ett ihop och det låter verkligen som du tycker att allt i stallet ska gå så lätt och fort som möjligt för dig. Jag menar, mockar du på det här viset är det väl inte jobbigt att mocka 4 boxar? Går ju hur fort och lätt som helst.Vi har spån men gör på samma sätt. Jag brukar även ta bort det lösa kissiga spånet, men inte gräva bara skrapa. Funkar väldigt bra med hästar som inte vandrar runt så mycket. Och mockningen går fort.