utfordringsgrind?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare shakespearesister
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 072
S

shakespearesister

Hej!
såg en gång en annons för tidsinställda grindar som öppnade sig ett visst klockslag för utfodring, men jag kan inte minnas vad dessa hette eller vad man får tag i dem? Är det ngn som har sådana "utfodringsapparater" och hur fungerar dem? Var kan man köpa dem?

Mvh /Lisa

Sv: utfordringsgrind?

Jag tror att jag vet vad du menar och isåfall så finns det på nordpost, enda jag sett iallafall, de har en hemsida nordpost.se, kolla foderatomater där!

Jag tror inte du menar en foderautomat, utan en automatisk grindöppnare? Dvs du bygger en hage i hagen, eller delar av hagen i två, och så sätter man en elastisk grind emellan, och en grindöppnare som kan programmeras för att öppna på ett visst klockslag?

Finns numera lite olika. Jag köpte min för 10 år sen och har en Batt-Latch, kostade då 2500 kr, och den är programmerbar för lång tid framåt, kan ställa in once, daily eller weekly, och klockslag den ska öppna. Ställer man in på 13.00 daily t ex så det enda man behöver göra är att sätta för den igen, inte programmera om den. Den är batteridiven, laddas i bilens 12 V-uttag. http://hem.passagen.se/skogsper/grind/index.html (Fast jag köpte inte min därifrån) Kostar 3000 kr nu. VÄL värd pengarna!

Sen finns de här: http://feed-x.se/xc.html
http://www.kglprodukter.com/lunchgrinden/index.html

Gud så smart, en sådan har jag alrig sett förut. Men nog har man tänkt tanken på en liknande uppfinning ett par gånger, sisådär fyra gånger om dagen ;)

Jag har den från feed-x, uteslöt alla andra när jag skulle köpa för ett par år sedan.

Vill inte ha med batteri pga att jag inte litar på dem när det blir -30 (händer varje år i perioder). Ville inte heller gräva ner elkabel då jag av olika skäl var tvungen att ha lunchhagen längst bort i hagen, jobbigt att gräva ner lång kabel el sätta upp på annat sätt. Vill inte heller ha en som tar ström från elstängslet eftersom det kan bli strömavbrott ibland.

Den från feed-x får jag visserligen dra upp varje morgon och kväll men den är å andra sidan inte beroende av ström från någon källa.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 140
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 519
Senast: __sofia__
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra... 2
Svar
23
· Visningar
1 866
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Dalmatiner
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈