Utklädnad - Nicki Minaj

sweet_knorven

Trådstartare
Jag ska på halloweenfest imorgon och tänkte klä ut mig till Nicki Minaj, jag har fått hyfsad koll på hur jag ska sminka mig men däremot vet jag inte helt hur jag ska klä mig. Någon här som kanske är die-hard Minaj fan eller bara har en tanke kring vad som skulle kunna funka? ^^

Jag funderar på leopard tights och något tight linne. Och så lite extra vaddering här och var (rumpa och bröst haha ;) ) om det går att fixa snyggt. Annars har jag rätt mycket rumpa och bröst i mig själv, men alltid kul att överdriva. :p Låter det som bra, okej eller dåliga kläder? Hade du förknippat det med Nicki Minaj?

Sv: Utklädnad - Nicki Minaj

Du skulle ju behöva sminka dig ljust mörkhyad, om du inte redan är, och sedan ha rosa läppstift :) det kopplar jag ihop starkt med henne.

Ang kläder så funkar det nog utmärkt med leopard, hon brukar väl ha lite sånt och tokiga färger och kombinationer.

Yees, jag har en foundation som r för mörk för mig, förhoppningsvis är den lagom mörk, annars tänkte jag rova med ljusbrun ögonskugga och mörka till det. Och självklart ljusrosa läpstift, samt eyeliner och lösögonfransar. :D

Bra, då kör jag på leopard och kanske något ceriserosa till. ^^

Rosa hår med lugg, rosa läppstift, gul ögonskugga, guldiga kedjor, lååånga naglar och leopard lär fungera ;)

Det finns trosor med rumpinlägg på Lindex :D :D

11213_10151576843601841_876031272_n.jpg

Du skulle ju behöva sminka dig ljust mörkhyad
...

Jag förstår att du inte tänkte så men det är en jättejättejättedum idé att som vit sminka sig mörkhyad. Varför? Pga blackfacesminkningens otrevliga historia. Det är en alldeles för stark rasistisk symbol för alldeles för många människor för att man inte av respekt ska avstå just den detaljen.

Ontopic: Framhäv bröst och röv, höga klackar, använd massa knalliga färger men tajta kläder, färga håret i nån kul färg typ blått, rosa eller grönt (går att köpa såna barnsprejfärjer) och överdriv sminkningen med onaturliga lösögonfransar och knallrosa läppar. Nickis stil skulle man kunna beskriva som en överdriven och förvrängd barbie med surrealistiska vibbar :love:

Jag förstår att du inte tänkte så men det är en jättejättejättedum idé att som vit sminka sig mörkhyad. Varför? Pga blackfacesminkningens otrevliga historia. Det är en alldeles för stark rasistisk symbol för alldeles för många människor för att man inte av respekt ska avstå just den detaljen.

Fast det är ju viss skillnad på blackface och en för mörk foundation a la fjortiston?

Fast man måste faktiskt kunna få sminka sig till en annan etnicitet om man så önskar, det beror väl på sammanhang?
Och det är skillnad på att sminka sig kolsvart med ljusa läppar för att håna svarta och att bara mörka sig lite för att föreställa en sångerska.

Fast alltså nu är just det här en jävligt känslig fråga. Det handlar liksom om att visa respekt och lämna tolkningsföreträdet till de utsatta.

Tänk efter vad som är Nicki Minajs mest särskiljande drag - hudfärgen som hon delar med miljontals människor ligger knappast på den listan va?

Du kommer få så mycket "men vaddåååå, var inte så känslig" för det där (om fler läser tråden) men jag tycker att du har helt rätt. Fler har varit på samma spår: http://www.politism.se/genusfolket/kla-inte-ut-dig-till-rasist-pa-halloween/

Och lustigt nog kommer ändå vita svennebananer hävda sin rätt att klä ut sig till andra folkgrupper.

Jag tänkte inte alls på det (förutom när det gäller uppenbara blackfacesminkningar), den länken ändrade min ståndpunkt faktiskt.

Bra länk!

Förstår man inte skillnaden på en "blackface-sminkning" och att allmänt sminka sig till tex en kändis med annan hudfärg så är man väldigt känslig tycker jag.

Jag skulle inte dra mig för att sminka mig till en asiat, afrikan, isländsk, indier osv om jag fann någon av den härkomsten jag ville klä ut mig till. Indier och deras kläder är tex jättevackra, jag hade gärna kunnat sminka mig och klä mig som en sådan vid något tillfälle.

Här tex, Top Model, Got milk? fotograferingen. Noelle sminkades till afrikan.
http://i.imgur.com/T9XxS.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_r_LaunRLuMY/R8CjCnyBJMI/AAAAAAAADjk/cbLcQDLjAoY/s320/Noelle5.5.jpg
Jag kan inte se något fel med det faktiskt.

Det har förekommit mycket otäckt förr i tiden mot olika folkslag men jag tycker inte riktigt det har med en halloweensminkning att göra, så länge man gör den med respekt och inte för att håna en hudfärg.

Sen när fick du tolkningsföreträde framför alla de folkgrupper du räknar upp?

Ah nu minns jag! Tolkningsföreträdet har tillhört vita priviligerade västerlänningar i hundratals år...
Lägg ner din så kallade rättighet att klä ut dig precis hur du vill och tänk efter om du verkligen inte kan vara respektfull nog att avstå sånt som kränker en hel folkgrupp. Nu är det dags att ta ett steg tillbaka och lyssna på dem som kan berätta att de och deras familj, släkt och vänner blir sårade av att du gör något som för dem i generationer har stått för förtryck och för många fortfarande känns av varje dag.

kl

Åh åh åh, men eftersom jag är östasiat och alltså en stackars diskriminerad, svag minoritet av untermenschen som per automatik sparkas på, så är det alltså här jag kan ge min tillåtelse att alla vita som vill jättejättegärna får klä ut sig till Kinapuffspåsegubben eller geisha eller Psy eller samuraj! För jag är ju inte en vit privilegierad västerlänning, och då är det ju en annan sak? Eller jaha, just det, det är inte förrän varje individ i folkgrupperna på någon miljard människor sagt ett gemensamt "ja!" som det är okej, för så länge någon enstaka individ kränks är det ju fortfarande en kränkning mot folkgruppen som klump. Fast ska vi räkna så går det ju inte heller att säga att man kränker en hel folkgrupp genom en stereotyp utklädsel, för det är ju helt underförstått inte varenda individ av sagda etnicitet som anser det vara en kränkning. Gud, nu blev det komplicerat alltså.

Sen när fick du tolkningsföreträde framför alla de folkgrupper du räknar upp?

Ah nu minns jag! Tolkningsföreträdet har tillhört vita priviligerade västerlänningar i hundratals år...
Lägg ner din så kallade rättighet att klä ut dig precis hur du vill och tänk efter om du verkligen inte kan vara respektfull nog att avstå sånt som kränker en hel folkgrupp. Nu är det dags att ta ett steg tillbaka och lyssna på dem som kan berätta att de och deras familj, släkt och vänner blir sårade av att du gör något som för dem i generationer har stått för förtryck och för många fortfarande känns av varje dag.

Då ska det ju vara förbjudet att klä ut sig till viking också då, och cowboy - kanske vissa amerikanare tar det som stereotypiskt och tar illa vid sig?
Jag ska börja ta riktigt illa vid mig när någon klär ut sig till blåögd blondin, för jag är ju blåögd och blond och vi vet ju alla hur mycket folk gillar att skämta om dom :meh:

Håller med dig!

Menar skulle jag t ex klä ut mig till Dolly Patron säger vi, om jag då gjorde så mina läppar och bröst var lite överdrivet stora. Kränker jag alla som har gjort skönhetsoperationer eller som bara allmänt har stora bröst och läppar?

Egentligen kan man ju inte klä ut sig till något då (mer än saker som inte finns, t ex vampyrer)

Så ingen pocahontas, ingen cowboy, inga kändisar :C

Sen är det väl stor skillnad på att ta en foundation som är lite för mörk, eller att sminka blackface.

Hemskt tråkigt för dig som inte kan klä ut dig till indian, verkligen.

För det finns ju liksom inga andra alternativ.:meh:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?