utrustning i lite.. speciella.. färger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: utrustning i lite.. speciella.. färger

Vanity skrev:
... HJÄLP! :eek:
39_1.JPG

43_1.JPG

Den grimman skulle faktiskt passa på min pålle med sitt grova huvud!:) Kanske nån annan färg än det cerisa då ;) :angel:

Åh, det är så SYND att de inte finns i fullsize! Skulle så gärna velat ha ett! Ska vi skriva till hööks o skälla lite? Snälla? :d

Angående lindorna så tror jag att de är mycket smalare än vanliga lindor. Mina lindor verkar vara typ dubbelt så breda som dom..

Nu har jag skrivit till hööks och efterlyst schabrak och lindor i fullsize! Får se om jag får något svar! :)

Jag tycker att hööks har för mycket storhästgrejer, jag vill ju ha shettis!!! Men dom där nya sakerna är ju bara så söta! :love: Synd att ländtäcket inte är vattentätt

Stallets fyra hästar drar inte alls dom storlekar som H**s vill att dom ska ha...

c-ponny: 145 cm i täcke och fullsize om grimmorna är ställbara under nosen annars xfull...

D-ponny: 125 cm i tcäcke och fullsize i grimma och träns.

155 cm häst: 135 cm om det är B***s billiga täcken annars 145 cm, fullsize i grimmor och Xfull i träns eller fullsize med förlängt pannband.

158 cm häst: 145 cm i täcke och cob i träns och grimma.

Gissa om jag avskyr "färdiga"kit.....

ciliegia skrev:
d-ponnier brukar ha ca 135, c-ponnier 125, b-ponnier 115 och a-ponnier 105
fast det beror ju helt på kroppsbyggnad och sånt också
min häst (154 i mkh) har 135 på sina täcken, men så är han smalt och kvadratiskt byggd också
Undra vilket dom räknar till ponny strl då... För det är ju stor skillnad mellan en D & en A ponny.....
Hi hi om man ska följa din lista så är Harry i strl med en C-ponny:angel: Men han är ju ganska liten:D

palle skrev:
Stallets fyra hästar drar inte alls dom storlekar som H**s vill att dom ska ha...

c-ponny: 145 cm i täcke och fullsize om grimmorna är ställbara under nosen annars xfull...

D-ponny: 125 cm i tcäcke och fullsize i grimma och träns.

155 cm häst: 135 cm om det är B***s billiga täcken annars 145 cm, fullsize i grimmor och Xfull i träns eller fullsize med förlängt pannband.

158 cm häst: 145 cm i täcke och cob i träns och grimma.

Gissa om jag avskyr "färdiga"kit.....
Mmm, jag tror dig ;)
Själv har jag också ett litet problem med H**ks grejer.
Framförallt träns och grimmor.
Hästen har full i båda. Men deras träns går aldrig nosgrimman att knäppa, om jag har tur funkar sista hålet, men brukar bli tajt. Grimmorna vet man aldrig hur fullstorleken är. Antingen för stora (oftast) eller för små. Köpte en lädergrimma och den har han COB i!:eek: Den storleken brukar inte kunna gå att få på hans huvud annars, men den sitter bra på honom och är nästan stor tom:D (Ja, misstänker felmärkning;) )

haha jo min spm är 157 har full i grimmor och 125 i täcken cob på benskydd vanliga lidnor är oftast för stora så kardborren måste omplceras

domino skrev:
Mmm, jag tror dig ;)
Själv har jag också ett litet problem med H**ks grejer.
Framförallt träns och grimmor.
Hästen har full i båda. Men deras träns går aldrig nosgrimman att knäppa, om jag har tur funkar sista hålet, men brukar bli tajt. Grimmorna vet man aldrig hur fullstorleken är. Antingen för stora (oftast) eller för små. Köpte en lädergrimma och den har han COB i!:eek: Den storleken brukar inte kunna gå att få på hans huvud annars, men den sitter bra på honom och är nästan stor tom:D (Ja, misstänker felmärkning;) )
Instämmer på grimmorna! Men det verkar vara värre i strl full??!!
För alla grimmor jag köpt åt Harry (Cob) har passat bra, Men i förra veckan fick kallblodet en blå rutig grimma, runt ganascherna sitter den bra men den går att dra över näsborrarna utan problem:crazy: Och nu talar vi inte om en kille med litet huvud!!

Och då ska vi inte ens tala om att hitta bett till denna kvartet...

C-ponnyn har rakt 13.5 cm pga sina TJOCKA läppar....

D-ponnyn behöver smala tunna raka 10.5 cm.

155 hästen har exakt 10.7 cm..alltså antingen raka 10.5 cm eller 3delade 11.5 cm.

158 hästen har 11.5 cm i både rakt och 3delat...

Jag tror den skulle vara för bred för min hästs huvud :p

Ehum... O_o
picture.jpg

X''''D :eek: :D
pollysjamas.jpg

:love: :love:
starsjamas1.jpg

Lite underbar ändå <3
goldieinjams.jpg

Vad pluttenuttigt ;) <3
puk_champs1.jpg

Älskar att kika på deras hemsida...:D

Det finns alltid en massa *snuttiga* saker där.... ;)

Åhhhhh:love: :love:
Harry skulle vara så fin i en prickig pyjamas:love:

Hihi, jag har beställt båda dom grejerna till min lilla...så sött:love:

EFTERLYSNING!

Jag vill ha en "I love my owner" grimma! Har letat på ebay med hittar bara i full-storlek, o det blir ju för stort måste ha e cob.
Någon som vet vart det finns att få tag på? :d

Haha, visst var det tjusigt? X')

NeonPrinsessa: Oh, jasså, ja själv har man islandshäst :)

Palle: Tja, lite speciella prylar i alla fall, fast en del saker, som till exempel pannbanden är riktigt nice :D

Visste ni förresten att Happy Mouths pastellbett fanns i fler modeller? ;
BettLila.jpg

och
PessoaRosa.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
16
· Visningar
571
Senast: MiniLi
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur