Utrustning i storlek X-full

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare minikaninen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 050
M

minikaninen

Jag söker för närvarande bara en grimma, men var hittar man dem till ett överkomligt pris?
Letar i affärerna i området men det finns inte att få tag på en vanlig svart som inte är för tunn...
Hittar bara i alla möjliga konstiga färger utan svart.
:confused: Behöver ju minst en extra till pållen förutom lädergrimman alltså

Sv: Utrustning i storlek X-full

De har grimmor i x-full på Granngården. Bra kvalitet är det också. Kostar ca 250 kr.

Jag har hittat både svarta läder och nylongrimmor i x-full. Köpte mig en ny i veckan till min pålle, riktigt snygg tycker jag! Kostade 329 och nylongrimman jag tittade på kostade 99.

Capriatis grimmor i XF gillar jag...nylon med mocka fodring

ta en tur till ullared
jag såg massor av fina grimmor till vrakpris där idag.:)
I regnbågens alla (och icke;) ) färger och storlekar.

Hööks har en del grimmor i X-full (Börjes har det inte). Även Granngården som någon nämnde tidigare. Min lädergrimma har jag köpt på Kings saddlery (eller vad de heter), men du kanske inte har någon sådan butik i din närhet?
Jag tycker att nästan vilken hästsportbutik som helst borde ha grimmor i x-full, men frågan är om de har svarta....Måste du ha en svart?

Eko har det för jag köper det till min lilla häst som är korsning halvblod-fjord men har stort huvud....:angel:

Då ska jag nog svänga in där nån dag, och ja svart är det ända alternativet eftersom min älskade kornblå grimma inte alls såg så blå ut på honom, mest bara blaskig till färgen och då får det bli svart för han är jättesnygg i svart träns som mamma hittade billigt i ullared :)

Har lite samma problem, vill ha en nosgrimma i X-full. Fanns ingen där jag var, så jag köpte ett helt träns i X-full. Men nosgrimman var för liten. Suck.. Finns det xx-full tro? Ska leta vidare, det varierar väl lite mellan samma storlek.

Hos www.horze.se finns det prisvärda tyglar och träns i x-full. Deras täcken i 165 cm passar för övrigt superbra på en nordis modell elefant!

Tror att jag har köpt ett par hos Hööks kolla där, även Ekohallen kan ha bra om du har möjlighet att handla hos dem.

Har ett annat problem när det gäller x-full och det är lite piffiga pannband, har inte hittat ett enda i x-full, förutom de här svindyra som ligger runt tusenlappen..:(
Likaså benskydd är svårt att hitta snygga,,,,eller?

jag har inte hittat nåt pannband dock har jag ett träns förutom körtränset som har ett ganska passande pannband...

benskyll fick jag tag på ett par från börjes ett par liknande neproenskydd som var stora..

Har för mig att Globus har en del i X-full, många ridsportsbutiker har ju deras sortiment och kan säkert beställa hem till dig...

Jag fick med ett pannband på ett träns med min häst och det pannbandet är dödligt stort min rejäla häst ser hur komisk som helst ut i det. Använder det iofs inte men stort är det. :rofl:

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 637
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
4 000
Senast: Lhas
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 201
Senast: Septicemia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 147
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma