Utrustning till 90% pga av fåfänga

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ztrawberry Zling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 819
Z

Ztrawberry Zling

Hej Alla!
Jag har hittat ett par benskydd från Kefly som kallas för Stretch & Flex, (jag kan tyvärr inte lägga in bild...vet ej hur man gör) som i vitt skulle vara grymt läckra på min fuxdam. :devil:
Saken är den att jag inte vill ha några skydd med jättemycket stöd, och jag lindar heller inte gärna då jag känner att jag inte riktigt behärskar det.
Om nån snäll själ vill gå in på deras hemsida å kolla på dessa och avgöra dess "verkan", så skulle jag bli jätteglad.
Och så en annan sak, hur bra håller sig såna här skydd vita, om man enbart rider med dom när man rider i ridhus? (givetvis har jag tvättmaskin....*ler*)
Puckad tråd kanske, men ibland måste man väl få vara lite fåfäng oxå, eller hur!! ;)

Sv: Utrustning till 90% pga av fåfänga

Är det dessa du ätnker på?

stretch_boots2.jpg

Tycker inte det ser ut som att de stödjer så mycket mer än vilka andra strykkappor som helst...

vita grejer brukar vara vita i ca 10 sek....i ridhus brukar de bli brunt på nolltid, iaf om det är minsta lilla fukt i luften

Ja visst är det dom! Tack för bilden!

Attans, hoppades på svaret att "Klart dom håller sig vita!" ;)
Jag får väl klura vidare över vita kontra svarta....

Jag tyckte inte att de såg ut att ge så himla mycket stadga, är det inte bättre med dessa i sånna fall?

SF%20Training%204.jpg

eller vita som du hellre ville ha:

SF%20Training%202.jpg

De som (jag tror) du menade verkade ju inte ge så mycket stadga.
De som jag la ut bilder på nu i detta inlägget, är ju heltäckande och verkar ge mer stadga. Visserligen så kostar de lite mer men det kanske det är värt om du vill att de just ska ge stadga?
Dessutom så påminner de ju mycket mer om riktiga lindor! :idea:

Det är ju precis samma skydd av stomatex (eller vad materialet nu hette), som andas osv..

Kanske vore ett lite bättre alternativ? Eller? :)

Ang. vita så är de ju klart snyggast :d men inte så praktiska direkt...
Tyvärr.. men det beror väll på om de är enkla och tvätta osv. med?
Hur ofta ska du använda dem (dagligen eller till träning) osv.?

Ska du ha de till vardags är det nog mycket mer praktiskt med svarta, men om du bara ska använda dem emellanåt - mest vid träning och sånna saker så kan du nog lika väl ta de vita..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka