Utrustningsfavoriter!

gulkiwi

Trådstartare
Prylgalen som jag är vill jag gärna vilja veta vad ni har för favoriter. Lista några grejer, det kan vara vad som helst som ni använder i stallet. :)

Sv: Utrustningsfavoriter!

Jag måste bara säga vilken underbart söt film:D

Just nu har jag en gummiskrapa som jag fick med i pollux för 100 år sen som favorit grej! Den är helt enastående när hästarna fäller!

Min favoritpryl är min sadel. Lätt mitt bästa köp sen jag vet inte när, en ST Dressage som jag chansade och köpte utan utprovning. Sen älskar jag mina Pessoa-skydd som börjar dö långsamt nu, får väl försöka hitta ersättare, men det känns tungt.

Jag får också säga mina sadlar, har en Jensen Brillant dressyr som är skräddarsydd efter mig och hästen samt en specialbeställd WOW hopp.

Har de senaste 20 åren alltid - ALLTID - haft en liten gummiskrapa och en hovkrats i fickan när jag är i stallet.

Jag fullkomligt ääääälskar:
* Mina sprenger bow balance.
* Mitt supersnygga schockemöhle schabrak.

Hästis fullkomligt ääääälskar:
* Sitt Sprenger dynamic RS.
* Sin magic brush när jag borstar honom på underhalsen med den ;)

Jag älskar:
- Min Knights King Edward sadel. Så gudomligt skön :love: Ganska plan sits med lågt bakvalv så säkerhetsvästen tar inte i bakvalvet när man rider, super!
- Måste också slå ett slag för halsrem precis som Blåbär! Halsremmen består just nu av ett gammalt skruttigt stigläder utan märke, knappt någon färg kvar heller, men det duger :D
- Mina härliga gummityglar! Tyglar som glider i händerna är ett minne blott.

Hästen älskar:
- Ryktskrapan som man egentligen ska använda för att få bort hår och smuts från ryktborsten. Han tycker den är skönare än piggborsten när det ska klias riktigt ordentligt.
- Sina cavallo sport barfotaboots.

För min del är det nog:

man-trim-"krattan" (den från hööks som ser ut som en liten kratta)
bortiq borsten (stavas?)
Emin linimentschampoo (för att det är det enda som tränger ner i pälsen och gör min häst vit på enbart en tvättning)
Gallop extra strong schampoo för man och svans.
Cowboy Magic fläckborttagning

Jag har en hårig vit häst, märks det? :D
Detta är saker som gör vardagen lättare :)

Mina favoriter i stallet är

Mina ursköna Mountain Horse Ridskor, riktigt slitna och läcker lite här och var men helt enkelt underbara, måste snart ha nya men dessa är ju som bäst nu...

Mairas Enöras Westernträns med ursköna och inridna tyglar..

Mairas bruna läderskydd som tyvärr har gått sönder och att hitta andra liknande verkar minst sagt svårt, men skam den som ger sig ju

Samt Maira Mias Rs paddar och lindor för att kvalitén är helt underbar och behagligt för hästen.

Kl

Mina favoriter är två av sadlarna (har fyra). Den ena är en brun terrängsadel med singleflap och med smal midja. Den andra är en svart dressyrsadel med singleflap och flatback.
Kan inte heller rida med annat än mina composite stigbyglar med bred, sviktande fotplatta.. kan tillägga att jag har svenska flaggan på sidan också :p (tönt stämpel)

Hästarnas favoriter är nog deras Formiga Air schabrak samt deras kyl"damasker" som man snabbt stoppar i frysen/kylen.

Nu kom jag på en klar favorit. En ryktskrapa i plast! Skulle kanske behöva en ny men jag har inte hittat någon i plast i rätt storlek.

Mitt Veredus sprayshampo! Bara sprayar på och låter det sitta en stund, sen bara torkar med en handduk! Går inte att vara utan på skimmelpojken eller fuxens vita strumpor!:D
Annars får jag nog säga att mina magic brush ligger bra till på listan!:d
Mitt Dyónträns med mjuuuka gummityglar! Bästa ever!:banana:

Min förbygel. :bow:
Är en svart Frank Baines, vanlig standardmodell, men har räddat mig från flygtur ett antal gånger. Ganska löst åtspänd blir den ett perfekt handtag. Längre fram än sadelhandtag och närmre handen än en halsrem. Lätt att kroka i ett par fingrar när det känns vilt och busigt!

Mina chaps.
Min fiskars grep. Inköpt 1997 och jag kan inte mocka i halm utan den.
// Linda

Min älskade mjuuuuka borste, tar bort allt damm och hästarna blir superblanka. :love: Har släpat med den till alla medryttarhästar och på ridskolan (självklart tvättad emellan). Skulle inte överleva i stallet utan den!

min hjälm, jacson med ratt i nacken ^_^ billig, fin och sitter super bra.
mina ridstövlar, catago. köpte förra året men insåg inte hur underbara de var förrens i våras, de börjar dock bli lite slitna redan :(.
mina chaps, för att inte slita så mycket på stövlarna så köpte jag ett par chaps, de var väldigt trånga i början och gick knappt att få på men nu är de underbara!

Utan tvekan är favoritsaken i stallet denna:

favoriten.jpg

Inte en dag skulle jag klara mig utan den :D

På plats nr två kommer mina metallinlägg till stigbyglarna..

Förut när jag hade eget stall skulle jag ha svarat - min superduperstora dyngkärra i plast som är det största, stabilaste och mest lättrullade som finns! :love:

Men överlag är nog min absolut bästa grej Proviva! Men det är ju kanske inte direkt någon utrustning. ;)

Det där var ingen liten sak du :D

Min favoritsak är väl min Childeric sadel. Och så är jag väldigt fäst vid mina Petrie AE stövlar. Och mitt Döbert kandar. Det är de sakerna jag tycker bäst om i stallet, förutom hästarna och katten då såklart.

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 183
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 197
Senast: sweep
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 408
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka