Utslag på mulen.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Dragonfruit_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 284
D

Dragonfruit_

I dag när jag gick ut till hagen för att kolla till hästarna så kom den ena åringen fram och jag klappade den på mulen och ryckte snabbt till mig handen. Hon hade små hårda utslag eller nåting över hela mulen. Det kändes jätteäckligt. Det var bara hon som hade det, vad kan det vara förnågot?

Det ser inte ut som insektsbett??
Eller kan det vara vårtor (papillom)??

Nej det är inte insektsbett och inte vårtor heller. Dom känns mer än vad dom syns, jag smorde på med helsosan sol ifall det skulle vara solexem eller något liknande. Men jag tror inte det, hon har ju en mörk mule.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
1 012
Senast: Lejd
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 269
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 105
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka