Bukefalos 28 år!

Utställning i helgen...

J

Jejjen

...i Avesta. Bland alla 2500 hundar som ska dit, borde det statistiskt sett vara någon mer härifrån?!?!

För mig och vovvan är det bara andra gången, så det börjar kännas lite nervöst. Och frågorna börjar dyka upp. T ex:

Hur fungerar veterinärbesiktningen på en sådan här tillställning? Vaccinationsintyg antar jag, och mer?
 
jag ska dit om min sambo vill med! vi får se om vi kan hitta hundvakt till milla bara. vad har du för en hund då?
 
Dalmatinervalp på 6 månader, i början av nästa trotsperiod... Så vi får väl se om hon ställer upp på att bli visad just denna helg, eller om hon har lust att göra något helt annat. :-)

Säkert är dock att hon kommer att bli alldeles till sig av alla hundar - som hon självklart tror är där för att leka med henne :smirk:
 
Hur fungerar veterinärbesiktningen på en sådan här tillställning?

Ja, vaccinations intyg. Sen brukar de kolla så hunden har ett gott allmäntillstånd:
inte ser slö ut,
inte konstiga flytningar från någon öppning,
inte onormalt hull.
Tja, lite av varje. Varierar lite från ställe till ställe. Vissa veterinärer tittar bara när man passerar, medans andra kolla närmare.
Ibland känner de igenom hunden.
Men har du en frisk och kry hund med vaccinationer enl. rekomendation så bör det inte vara några problem!
Lycka till!
 
Bra, tack! Då vet jag lite mer.
Funderade lite på hur lång tid det, för att veta hur mycket köer man kan räkna med. Så man inte är där för sent.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 709
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 661
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Paus1234
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 557
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp