Utställning i Tyskland?

illernettan

Trådstartare
Halloj

Vet att det här på hundsidan men jag antar att det kanske finns någon som har ställt sin hund i Tyskland. Därför ställer jag frågan här :)

Långt gångna planer finns för att åka till Tyskland och ställa ett gäng med illrar. Jag har koll på passen, valpsjuka och rabies och passeringen vid gränsen när jag kommer hem till Sverige. Det jag undrar, hur gör jag med passeringen vid gränsen till och från Danmark och Tyskland?

Planen är att åka ut Varberg-Grenå och sedan fortsätta genom Danmark för att så småningom ta oss till Brockhausen.
 
Vi blev kollade när vi åkte till finland. Men uppfödaren blev sjukt förvånad, hon har åkt utomlands i flera år och aldrig blivit kollad och för oss var det första gången.
Men det var en veterinär som kollade chip och i passet. Sen fick vi åka vidare så det var inget dramatiskt :)
 
En liten detalj (som ni kanske vet men jag skriver ändå för vi visste inte) är att man kan råka ut för att man måste stanna på platsen tills alla ringar är klara. Det hände mina bekanta (var inomhus) och kan ju vara sjukt drygt om man dels är klar tidigt, dels hade tänkt sig att resa hem. Nu var ju detta inte igår direkt så kan ju ha ändrats iofs.
 
@bollen__ Jag blev nästan besviken när vi åkte över till Finland. Behövde inte visa passen vare sig när vi kom eller när vi åkte hem. Hade passen redo när dom och kollade vad vi skulle göra men icke en koll på dom.

@Malibu_Stacy Ibland har vi åkt via grön punkt in till Sverige från Danmark, blivit stoppade och frågade vad vi har gjort men alltid fått åka vidare utan problem. Sitter alltid med passen lättillgängliga. Undrar ibland om det är värt omvägen till röd punkt för rapportering.

@Lenis Nu har ju inte vi ringar när vi ställer utan vi är ändå kvar tills allt är genomräknat och all prisutdelning är gjord. Ibland kan det bli riktigt sent då domarna är långsamma och det är många illrar som ska dömas. Det gäller att ha tempo när en sisådär 150-200 illrar ska upp för bedömning :).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 331
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 195
Senast: Wonna
·
F
Avel Här i Sverige finns det ju ett antal officiella och privata internetsidor med hyfsat omfattande stamtavlesamlingar som har varit till...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
A
Träning Hallu :) Undrar vad folk har för erfarenhet av utländska ridskolor jämfört med svenska? Själv slutade jag rida för 6 år sedan pga...
2
Svar
30
· Visningar
6 132
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp