Utställningar

G

glee

På SKK:s hemsida kan man ju hitta utställningar, och i Hundsport.. Men det verkar som om många inofficiella uställningar inte finns med där. Hur ska man hitta dem?

Känner att jag måste komma igång och ställa ut.. Selma är ju nästan 9 månader och aldrig ställd.
 
Sv: Utställningar

Och så undrar jag en till sak. Tänkte anmäla oss till en utställning som är den 14:e november. Selma blir 9 månader den 19:e november, då ska jag alltså kryssa i "valp" på anmälningsblanketten, eftersom hon inte fyllt 9 månader än?
 
Sv: Utställningar

glee skrev:
Och så undrar jag en till sak. Tänkte anmäla oss till en utställning som är den 14:e november. Selma blir 9 månader den 19:e november, då ska jag alltså kryssa i "valp" på anmälningsblanketten, eftersom hon inte fyllt 9 månader än?

Nu kommer jag inte ihåg hur blanketten ser ut, men jag har för mig att valpklass är 4-9 månader. Om det är så, så - ja, då skall du kryssa i valpklass.

Inofficiella utställningar brukar de annonsera om på rasklubbar och/eller i hundsport. Brukshundklubbar anordnar ibland inofficiella utställningar.

Jag lärde mig att pricka in utställningarna genom att också kolla dagspressen. Där jag bor har vi en trevlig och synnerligen aktiv pudelklubb. De ordnar inofficiella utställningar för alla raser två gånger om året, vår och höst. Shi-tzu klubben och boxerklubben har jag för mig anordnade en vardera.

Jag kan tipsa dig om att söka på yahoo, eller altavista och bara knappa in inofficell utställning. Då borde du få en del träffar.

Lycka till! :)

PS. det är en mycket söt hund du har! :love: Jag såg hemsidan och dina bilder häromdagen och jag blev alldeles kär i henne. :love: :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningar

prinsessfeminist skrev:
Nu kommer jag inte ihåg hur blanketten ser ut, men jag har för mig att valpklass är 4-9 månader. Om det är så, så - ja, då skall du kryssa i valpklass.

Okej.. Fast jag kom på nu att det är 10 månader hon fyller. :o Så då blir det juniorklass.


prinsessfeminist skrev:
PS. det är en mycket söt hund du har! :love: Jag såg hemsidan och dina bilder häromdagen och jag blev alldeles kär i henne. :love: :love:

Taack :) Hon är ännu sötare i verkligheten!


Nu har vi iaf anmält oss till en utställning. :eek: Nervöööst.
Ska prova att söka så som du sa och se om jag hittar något.
 
Sv: Utställningar

Lovar. :)
(Vi kommer säkert göra bort oss totalt, hon kommer bita domaren och vi blir utslängda.. :p)
 
Sv: Utställningar

glee skrev:
Lovar. :)
(Vi kommer säkert göra bort oss totalt, hon kommer bita domaren och vi blir utslängda.. :p)

Nejdå! Det tror jag inte!

Men se till att öva på att stå innan. Hon får inte sitta ned på utställning och ofta vill hunden göra det av "gammal vana" för att få något gott! Lär henne att stå på kommando, du kan öva med en boll tex. Se ut som om du kastar den och säg stå.

Jag hittade en länk till dig förresten! På Västerviks Brukshundsklubbs hemsida finns alla utställningar med.

Utställningar 2004
 
Sv: Utställningar

Åh, tack för länken!

Vi har övat lite på stå, hon blandar ihop det med "skall". :crazy: Men vi har ju en månad på oss att träna så det ska nog gå att ändra på. Får låta bli att säga skall på ett tag. :)

Hmm, ska jag skämmas ihjäl om hon drar i kopplet och är helt okontaktbar? Kan förstå om de har överseende med små valpar men hon är ju nästan vuxen nu. Iofs, om vi är där en stund innan det börjar så borde hon lugna sig, ibland är hon riktigt duktig så jag får väl hoppas att hon har en bra dag då..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utställningar

Nej, det är en inofficiell i Enköping.. Så det är en bit från Malmö :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu drar det ihop sig till Träckprov. Det finns många Lab att välja på. Jag önskar Ackrediterat lab registrerat i Swedac. Hittat ett än...
Svar
2
· Visningar
263
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 333
  • Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
Svar
12
· Visningar
1 265
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp