Bukefalos 28 år!

Utställningen i Ånnaboda!

Novelette

Trådstartare
Jaha, nu har vi varit iväg!
Och lite bilder blev det iaf :)

Jag ska dra kritiken först då: Tik av bra storlek men saknar ännu ganska mkt massa, vackert feminint huvud men kunde vara lite kraftigare i sin underkäke, mkt bra hals, skulle vara bättre vinklad fram med mer förbröst, bra längd i bröstkorgen men behöver få betydligt mer volym i den, stark rygg välvinklat bakställ, rör sig trångt fram o bak men mkt väl från sidan, vacker ovanlig färg.

Domaren gillade min lille vovs men tyckte att hon var väldigt ung ännu och därav inte fått den massa som behövs(hon sa även att när massan väl kommer så kommer gången bli mkt bättre och även annat som inte är bra idag), samt att jag ska göda henne lite till:angel: Det var en kanondomare som sa kritiken högt o tydligt så att publiken kände sig delaktig och till de tävlande förklarade hon sin kritik så att man förstod:bow:

Jag fick tyvärr bara en 2:a men tydligen är denna domare väldigt hård. Det jag tar med mig från dagen är helt enkelt att hon ska gå upp ½-1kg. Jag är VÄLDIGT nöjd med kommentaren "stark rygg" eftersom jag har jobbat hårt med just ryggen = sprungit 3*30min/vecka då hon bara får trava.

Däremot håller väl inte jag med om att hon är tunn i hullet, men visst var hon tunnast av alla där. Men ni som vet min historia med min lille Ronja förstår ju att jag håller Nikita smal. Veterinären tyckte hon hade kanonhull. Men då vet jag iaf att, vill jag ha CERT, då får jag göda lite. Men det var många som tyckte hon var fin och hon skötte sig jättebra:love:

Så till bilderna, kommer i nästa inlägg då :)
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Spanar in konkurrensen:
10465374.jpg


Kan jag få den där godisbiten innan jag bryter nacken?
10465376.jpg


Ja man har ju ändå en spårhund:angel:
10465379.jpg


Men måååste jag stå...vill hellre sitta:
10465765.jpg


Fast det är klart, får jag en korv så kan jag ju stå fint nån minut då:
10465767.jpg
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Grattis Grattis!

Jag måste säga att du har verkligen en ur vacker Tax (jag älskar den färgen)
Den är väl lite ovanlig eller?
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Kul att domaren tycker att hon är lovande :banana:

Massa är btw INTE bara = fett ;)

Och hon är ju bara läcker i färgerna :) :bump:
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Haha, nä jag vet att massa inte bara är fett;)
Fast som det ser ut nu är det vår enda chans eftersom jag inte kan göra så mkt åt muskeltillväxten. Eller har du några bra tips?

Är det bara jag som tycker att Nikita är i fin hull?

Flo-Jo: Tackar!:D Jo hon har en väldigt ovanlig färg.
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Här kommer en bonusbild på en trött Nikita från gårdagskvällen:
10481421.jpg
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Extra kolhydrater, klättring och simning brukar funka rätt bra som kroppsuppbyggande :)
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Hon är så fin din Nikita! Vackraste taxen jag känner till!

Lycka till med henne!

:)
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Det fanns ju massor med tips! :) Men en annan har ju inte tillgång till pool...fast Nikita har redan påbörjat Beach 2007...hon hoppade i Hjälmaren...men insåg att det var kallt!! Oftast blir det just bara ett litet dopp, hon simmare inte länge.

Vet inte vad hon hämtade i munnen:
9580332.jpg


Ska kolla upp Maltodextrin, TACK!

PansParis: Tack!:love:
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Är det bara jag som tycker att Nikita är i fin hull?

Hemma igen och i dag fungerar datorn... Kul att träffa dig igen och det är en bedårande lite taxdam du har... Men det har jag ju sagt tidigare.

Nikita är i jättefint hull.... Det sa vi ju till dig på utställningen ;) Men hon är i för tunnt hull för utställningsringen...
Taxar får av någon anledning inte se ut som jakthundar i hullet när de är på utställning... :confused:

Våra matas upp innan utställning nu för tiden... Vi visade våra i för tunnt hull också i början... Alltså i jakthull... vältränade och musklade.. Men det föll inte alls utställningsfolket i smaken...

Uppdragen buklinje och ordentlig midja är NO NO i taxringen.. :D
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Jag tycker hon är jättefin i Hull! speciellt en tax ska inte ha ett gram mer fett på kroppen än vad som behövs och det tycker jag du har skött snyggt!

Jag är sååååååå sugen på tax igen. När jag väl hade en skulle jag minsann aldrig ha en igen sa jag. Men vadfasen. Nu i efterhand är jag helt övertygad om att det är världens bästa hundras! :D
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Haha, jo vi pratade ju en hel del om det.

Tänkte jag skulle höra vad icke-taxägare tycker...kan vara intressant.

Det var trevligt att träffa er! Som du märkte så ÄLSKAR jag att prata tax...och häst :)

Har du bokat in några fler utställningar?

Har pratat med min uppfödare och hon tyckte bara att jag skulle ge 0,25-0,5dl mer mat per dag.
Så nu har jag börjat och så får vi se hur det blir sen.
Just nu är siktet inställd på sm 17 juni så det gör ju inget att hon är smal.
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Vad har hänt med din tax?

Sådär tyckte jag också med förra taxen men ju äldre hon blev desto mer insåg jag att det bara är taxen som gäller för mig om jag bara får ha en hund.
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Satt och tittade lite i tidningen igår...

Funderar på Eksjö 11 aug... Problemet är att vi har en jättekräftskiva i byn samma kväll.. (Den kräftskivan är vida känd)
Har alltså inte bestämt mig där ännu...

Sen funderar jag på att åka till Laxsjön... uppe i Dalsland. Långt att åka visserligen... vi kan eventuellt övernatta i Munkedal hos pappan till de senaste valparna. Då blir det inte så hiskeligt långt att åka på utställningens morgon.

Ulriksdals slottspark är också ett alternativ... Har ju pappsen i Stockholm så det går att övernatta där i så fall..

Resten av utställningarna här i kring faller sig mycket olämpligt för min del. Skall kika lite på vad SKK har att erbjuda under sommaren också.
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Han fick akut diskbråck och fick avlivas omedelbart. Hade aldrig varit sjuk i hela sitt liv och så hände detta. Som en kniv i ryggen är det, väldigt saknad hund:(
 
Sv: Utställningen i Ånnaboda!

Nej, vad hemskt:cry:
*kram*

Jag ska ju förhoppningsvis ta valpar på lillskruttan om 1½ år så du får väl komma o kika då vetja;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 195
  • Artikel
Dagbok Jag skulle vilja att det fanns olika länder där samhällena funkade på olika sätt - och att man kunde välja att bo i det land som passade...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Araminta
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 395
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 450
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp