Bukefalos 28 år!

Utställningsdebuten avklarad!

Red_Chili

Trådstartare
Tidigt imorse vaknade vi. Efter lite frukost och extracheck att allting var med så åkte vi iväg till utställningen. Efter det var det (som vanligt) låång väntan innan man skulle in i ringen.
Min duktiga lilla valp låg mest och vilade i skuggan av ett parasoll :p

Sedan var det dags för min valps kullbror att gå in i ringen. Han skötte sig bättre än väntat och hans ägare var otroligt nöjd. Eftersom han inte hade någon konkurrens blev han bästa hanvalp :p

Efter honom var det dags för oss + vår konkurrent (en 1 mån äldre tikvalp) att visa upp oss.
När vi sprungit runt en del så sa han "Och så vill jag ha dig här framme" och pekade på mig!

Det hela slutade till sist med att vi faktiskt blev BIR :bump::banana::bump:

"4 mån, tikvalp.
Mkt feminin tikvalp. Könspräglat huvud. Mörka, välformade ögon. Bra öron. Bra pigment. Flott överlinje. Välburen svans. Utm. ben o tassar. Lång bröstkorg. Bra vinklar runtom.
Vänligt temperament."

Jag är så stolt att jag var tvungen att skryta lite :p
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Kul för dig som är så intresserad att ha fått en bra hund!
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Gud vad roligt, grattis!! :banana:

Inga bilder från utställningen?
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Grattis! :bump: Skönt med en sådan debut! ;)
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Grattis! Hon är så otroligt fin din tjej :laugh: (har alltid varit förtjust i Saluki :D). Nästa vecka är det vår del, första gången jag ställer min stora själv i år :)
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Kul för dig som är så intresserad att ha fått en bra hund!

Mhm! Det är verkligen underbart!
Framförallt känns det så fantastiskt, för jag gick och drömde om en cremefärgad tik med just de här föräldrarna i 2 år... Det kom EN sådan - och hon är det bästa jag någonsin sett :love:


Bilder kommer, men först imorgon eller något sådant. Vet inte när min väns sambo hunnit få dem klara.
Det är helt klart jobbigt att man inte kan fotografera sig själv när man är inne i ringen :p
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Vilken bra debut, ska bli spännande att få följa henne framöver. :laugh:
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

En av väldigt få bilder som ser lite vettig ut :p
nr2%2037.jpg


Äta koppel... :angel:
nr2%2036.jpg


Valpis vill galoppera ikapp valpen framför..
nr2%2030.jpg


Försök till att få två vimsiga valpar att stå bra :D
nr2%2027.jpg


Fler bilder från utställningen finns här:
http://www.anneliejohansson.se/utstallning20080803.html
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Försök till att få två vimsiga valpar att stå bra :D
nr2%2027.jpg

Jag vet vilken valp jag tyckte var finast i alla fall
thumbup.gif


Hon ser så behaglig ut, inte lika benig som många vinthundar ofta är (inklusive konkurrenten), utan sådär välformad och med jättefint hull. Jag har en betydlig "rundare" ras, så jag kanske är lite skadad, dock :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Instämmer till fullo!

Grattis chili!

Loka är numera ohyrefriförklarad - men tyvärr har jag hunnit flytta ifrån området. :( Hoppas du hittat lämpliga lekkamrater till din tös.
 
Sv: Utställningsdebuten avklarad!

Den andra är lite benig jo, men det anser även ägaren att hon är så jag antar att hon försöker få upp henne i vikt men misslyckas ;)
Min lilla dåre kommer förhoppningsvis aldrig bli för smal. Fortsätter hon äta som hon ska lär det inte vara några problem. :)



Skogstrollet: Synd att du flyttat, men otroligt skönt att din hund är ohyrefriförklarad :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp