Utställning!?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare MyNicco
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 656
M

MyNicco

Jag har en labbevalp som precis idag fyller 6 månader.
Vill börja ställa ut honom men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.
Har läst en del på SKK och andra sidor, men hittar bara internationella och nationella utställningar..

Nån med lite kunskap som vet hur jag ska gå till väga?

Tack på förhand // Martina och Nicco

Sv: Utställning!?

Det brukar alltid vara bäst att börja på några inofficiella utställningar.
Du hittar dom i Skks tidning Hundsport under utställningar. Brukar vara bra att åka på några sådana först. Det blir under lite mer lättsamma former. Ni kan kolla hur andra ställer sina hundar och man får mer hjälp hur man ska springa osv. Det brukar vara mycket inofficiella hundutställningar under våren och sommaren eftersom dom flesta hålles utomhus. Så håll ögonen öppna.

Sedan kan du ju alltid ta kontakt med din lokalklubb inom SKK.
I många klubbar brukar man hålla ringträning där kan du också få tips och råd.

Ta kontakt med din uppfödare dom kan säkert också tipsa dig om hur du ska gå till väga.

Undrar du något mer så får du gärna PM:a mig.
Mvh Camilla

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 048
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 775
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 496
Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V