Utställningstråden 2015

Rollo kommer att stanna hemma. Han fryser ihjäl redan nu. :laugh:

Jag slängde iväg ett sms till morsans sambo för att kolla om han kan tänka sig att rasta Aysu om jag lämnar henne hos dem den dagen... (Morsan är nyopererad och kan knappt gå själv, så att hon rastar Aysu är dumt nog otänkbart :p )

Det känns lite ovärt att lägga 470kr för ett VG :cool:

Det är bara värt det om hunden behöver det för någon typ av bruksmerit :angel:
(Skrattar fortfarande åt folks miner när jag blev glad för ett VG förra året, vinthundar får ju i princip alltid exellent och flera trodde jag skulle vara bitter över ett VG och förberedde sig på att "trösta mig" :p)

(Skrattar fortfarande åt folks miner när jag blev glad för ett VG förra året, vinthundar får ju i princip alltid exellent och flera trodde jag skulle vara bitter över ett VG och förberedde sig på att "trösta mig" :p)

Haha jag kommer också bli skitglad om Tonto får ett VG nån gång i livet. Han har ett så himla långt ansikte som jag inte tror att domarna kommer att uppskatta. :laugh:

Typ så :D och då behöver man ju inte åka till den dyraste utställningen i landet liksom :D

Nu har PM kommit för Mårtenutställningen! 8 anmälda peppar och salt. Jag har två och så vet jag att Dahlias systers valp kommer. Men vilka dom andra fem är har jag ingen aning om! Var ju 4 olika klasser om jag minns rätt så de kanske inte ens går mot varandra :)
Åker med en kompis till mig som ska ställa sin Podengo, där var det en till anmäld förutom Poppy.

Hur är konkurrensen för er andra?

Om jag tyckte att det var kul med utställning och hunden är en fin hund som vinner mycket - ja!
Men det är ju då bara för ens egen skull, för att man gillar det. Inte för att hunden ska premieras inför avel.

Han har vunnit en hel del, fotad för nya raskompendiet osv. Kommer aldrig bli usch för vi kommer inte starta han på jaktprov. Men vill ju ändå försvara titlarna (se jv14 se v14 se jv15 se v15)

Om en har en hund som vinner "allt" och som har över 20 cert
Är det inte lite ojuste mot andra om hunden ställer överallt och i alla småtävlingar och ständigt vinner
Jag har hört lite olika åsikter om det
Vad tycker ni, ska en släppa fram andra hundar och ge dom chansen eller är det "rätt" att vinna för vinnandets skull?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 039
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 637
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 402
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka