Uuu, jag är nervös...

armaani

Trådstartare
Kommer en spekulant på mina två hästar som är till salu,ringde igår och sa bara att hon kommer,har varit här tidigare och tittat,men tyckte priset var för högt.Usch jag är en sån dålig försäljare,det är svårt att göra sig av med ögonstenarna men jag har inte råd eller tid med dem.Tänk om jag går med på för lågt pris,tänk om hon blir besviken på dem

Sv: Uuu, jag är nervös...

Känner igen det där med att vara dålig försäljare. Jag är precis usel, så jag kan inte råda dig alls.... Men jag brukar trösta mig med att bara jag är nöjd med summan, så får jag väl leva med att jag inte fick ut max.

Pengar är självklart viktigt.
Men viktigare tycker jag att det käns "rätt" att kemin stämer och att du tror (veta kan man ju aldrig) att det är rätt ägare till hästen.

Ja, det var faktiskt jobbigt,inte alls som jag tänkt mig,ville bara köpa ena hästen och jag tyckte hon gav ett skambud,till slut fick jag väl upp det hyfsat inkl all utrustning,han kommer att få det bra,men jag känner mig ändå lessen på ngt sätt,det berör en så personligt när de prutar och anmärker på ens ögonsten som man fött upp själv och bara älskar.Trodde jag skulle kunnat få ut lite mer efter allt man lägger ner,men det är häsköparnas marknad,det märks.Skall ringa idag och göra upp om handpenning och sista bet dag

Usch ja, de där är aldrig kul.. Jag känner oxå igen mig, fast ja tycker nog att ja är en bättre säljare än vad jag är prutare.. Har aldrig klarat av att pruta, tycker att det är pinsamt på något vis. Men ska jag sälja något och det kommer en som prutar så står ja alltd på mig. Men kniper det så kniper det.. Då är ju det viktigaste att hästarna får det bra.

Och att du tar det här steget att sälja dom tycker ja är oerhört starkt gjort av dig! Det är ju trotts allt för hästarnas bästa. Vet hur svårt det är :(

Se det så här, hon är väldigt intresserad av dina hästar och vill gärna köpa dem, annars hade hon inte återkommit. Att hon anmärker mm beror på att hon därigenom får ner priset för dem, inte att de är dåliga. Får du mer för utrustningen om du säljer den separat så tveka inte att göra det, du ska inte känna att du gör en dålig affär utan ni ska bägge två vara nöjda!

Nu känns det ändå lite bättre,han får det ju bra även om jag kanske hade fått lite mer om jag sålt utrustningen separat,men då står jag kanske här igen och skall ut o annonsera m.m Imorrn skall han vetbesiktas,håller tummarna.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 522
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka