Va gör jag för fel - grafikkort

TheRedLightning

Trådstartare
Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX
Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor
RAM: 16 GB DDR3
Nätagg: Thermaltake Smart M850W

Nuvarande grafikkort (som fungerar):
Gigabyte GeForce GTX 460 1024MB

Blev inte riktigt klok på vilket grafikkort jag skulle köpa, hörde mig för med en som kan lite om datorer och fick tips om MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS XS OC för att framtidsäkra lite, men att det inte skulle bli några underverk då övrig hårdvara börjar bli daterad och att nätagget skulle väl räcka.
Köpte även till adaptrar för VGA till displayport, då jag tänkte använda HDMI uttaget till tvn.

Fick hem det idag, läste igenom manualen och följde den, satte i det nya grafikkortet och anslöt alla kablar. När jag sedan startade datorn är det ström i grafikkortet och det surrar som det ska, men får ingen bild på någon av mina skärmar. Även testat HDMI sladden till tv, noll bild där heller.
Tänkte först att grafikkortet inte satt i moderkortet ordentligt så testade och gjorde om igen, samma resultat ingen bild. Blev tji på det och tänkte att jag kanske måste ladda ner nya drivrutiner för att få det att funka. Kopplade ur grafikkortet och använde moderkortets grafikkort för att kunna få bild på datorn.
In å kikade på MSI hemsida och klickade mig fram till det grafikkortet jag har skaffat, in på support men hittade inget som kunde hjälpa mig.

Min rygg gillade inte att jag satt böjd över datorn, så till slut gav ja upp, nu sitter det gamla grafikkortet i igen och bilden funkar. Förstår inte riktigt varför jag inte kan få någon bild med det nya kortet...?

Känner mig uppgiven för tillfället.
 
Det verkar som om det är fler än du som haft problem. Folk har diskuterat lite olika lösningar, bla uppdateringar av vBios, konflikter med USB portar mm. På MSI's egna forum finns en del trådar om detta. (får jag länka?)
 
Det verkar som om det är fler än du som haft problem. Folk har diskuterat lite olika lösningar, bla uppdateringar av vBios, konflikter med USB portar mm. På MSI's egna forum finns en del trådar om detta. (får jag länka?)
I och för sig skönt att höra att jag inte är ensam. Googlade efter lite lösningar men hittade inget som stämde överens med det jag sökte efter.
I värsta fall skicka PM.
 
Uppdatering en kollega var här och kollade, fick det inte till att funka, så han tog med sig grafikkortet för att prova i sin dator och där funkar det, så det är mitt moderkort som är boven. Nu ska jag bara klura ut vilket grafikkort det är jag bör köpa som passar ihop med det. 😅
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp