Vi klarade oss hela februari men nu i eftermiddags fick snart 10åringen feber, bara att vänta och se hur det utvecklar sig.

I Kindergarten är det snart fullt på tavlan med sjukdomar. Magsjuka, "femte sjukan", halsfluss och ögoninflammation. I mina barns grupp är det halsfluss som som är vanligast och "feber utan känd orsak".
 
Jaha, tre veckor på jobbet fick jag innan det var dags för vab igen. Ett barn ligger i mitt rum och mår illa och den minsta är förkyld med feber (hon har även hostat så hon gråtit hela natten).
 
Här har barnen fått hosta igen, S har knappt kunnat sova på två nätter (och inte jag heller eftersom jag sovit med honom båda nätterna eftersom min sambo också varit sjuk). Nu känner jag mig helt slut och det är ännu mer synd om stackars S 😭❤️. Tycker hosta är typ det värsta (utöver magsjuka) för det finns ju liksom ingenting att göra? Nu testar vi löktricket för hundrade gången men det har aldrig hjälpt oss hittills och verkar inte göra nån skillnad idag heller, men man blir ju desperat.
 
Här har barnen fått hosta igen, S har knappt kunnat sova på två nätter (och inte jag heller eftersom jag sovit med honom båda nätterna eftersom min sambo också varit sjuk). Nu känner jag mig helt slut och det är ännu mer synd om stackars S 😭❤️. Tycker hosta är typ det värsta (utöver magsjuka) för det finns ju liksom ingenting att göra? Nu testar vi löktricket för hundrade gången men det har aldrig hjälpt oss hittills och verkar inte göra nån skillnad idag heller, men man blir ju desperat.
Vi har också fått hosta igen! Efter en vecka typ på förskolan så kom dottern hem med feber (som gått över) och så är den förbannade hostan tillbaka. Jag har samma. Dottern sover okej igenom sin hosta, jag hostade däremot så jag kräktes igår natt. Tycker också hostan är oerhört besvärlig, som du säger kan man ju inte göra så mycket åt den.

Känns som maken och jag gått på knäna totalt sen flera månader tillbaka och detta hjälper icke kan jag säga. Och jag tycker så rysligt synd om dottern ❤️.
 
Här har barnen fått hosta igen, S har knappt kunnat sova på två nätter (och inte jag heller eftersom jag sovit med honom båda nätterna eftersom min sambo också varit sjuk). Nu känner jag mig helt slut och det är ännu mer synd om stackars S 😭❤️. Tycker hosta är typ det värsta (utöver magsjuka) för det finns ju liksom ingenting att göra? Nu testar vi löktricket för hundrade gången men det har aldrig hjälpt oss hittills och verkar inte göra nån skillnad idag heller, men man blir ju desperat.
Min busunge får alltid en hemsk hosta när hon är förkyld. Fått luftrörsvidgande medicin på bvc som tack och lov hjälper när det är som absolut värst.
 
Sonen kan ha fått "femte sjukan". Han var i kontakt med en som hade sjukdomen för 2 veckor sen. I måndags hade han ont i huvudet och lite feber. Igår mådde han bra igen men har utslag. Utslagen ser annorlunda ut jämfört med utslagen som grannbarnet hade. Förskolan kräver iallafall läkarkontakt så imorgon går vi dit.
 
Sonen kan ha fått "femte sjukan". Han var i kontakt med en som hade sjukdomen för 2 veckor sen. I måndags hade han ont i huvudet och lite feber. Igår mådde han bra igen men har utslag. Utslagen ser annorlunda ut jämfört med utslagen som grannbarnet hade. Förskolan kräver iallafall läkarkontakt så imorgon går vi dit.
Kan de kräva det? Som jag förstod det är ”femte sjukan” inte en jätteallvarlig sjukdom? Eller var det pga utslagen generellt?
 
Kan de kräva det? Som jag förstod det är ”femte sjukan” inte en jätteallvarlig sjukdom? Eller var det pga utslagen generellt?
För att kunna hänga ut information så gravida mammor är försiktiga.
Dom kan inte kräva läkarbesök, men be om det.
Läkarbesök var inte så enkelt visade sig. Ringde vår husläkare, han vill att vi ska gå till barnläkare men vi har ingen barnläkare längre eftersom vi alltid går till husläkaren. (bor inte i Sverige)
 
För att kunna hänga ut information så gravida mammor är försiktiga.
Dom kan inte kräva läkarbesök, men be om det.
Läkarbesök var inte så enkelt visade sig. Ringde vår husläkare, han vill att vi ska gå till barnläkare men vi har ingen barnläkare längre eftersom vi alltid går till husläkaren. (bor inte i Sverige)
Jag tror jag hade det nyligen. Var halvkrasslig med ont i huvudet och jätteont i varenda led som finns, klåda i huden och rejält rosiga kinder. Min man har covid istället 🙃 men ungen är frisk!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 757
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 976
Senast: Dimmoln
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig... I torsdags var jag i stallet och det fullkomligt kryllade av knott, kände att de va i håret och kröp...
Svar
19
· Visningar
2 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp