Vaccination

TheRedLightning

Trådstartare
Vill bara kolla om jag uppfattat det korrekt, då jag visste att det drar ihop sig för vaccination för min häst.
Jag var med att det var så långt som i Augusti, då hon vaccinerades 5/8 förra året, vilket jag insåg nu att det är veckan innan jag hade tänkt vaccinera henne. Blev lite orolig och började leta text för att läsa på vad som gäller när man går över tiden.
Hittade då det här:

"3.3 I det fall mer än 365 dagar gått mellan B-vaccination och R-vaccination eller mellan två R-vaccinationer inträder startförbud. Hästen behöver dock inte börja om med A-vaccination om R-vaccination görs inom 21 dagar.
" Källa

Om jag förstår det rätt ska det vara lugnt att jag vaccinerar min häst 8/8-11/8 utan att behöva göra om grunden. Förstår också att jag inte får tävla när det gått 366 dagar sedan förra vaccinationen, men den biten är lugn.
Så om jag förstår det rätt kan jag vaccinera henne som vanligt bara det sker innan 21 dagar, efter att det gått mer än 365 dagar? Är detta korrekt uppfattat?
 

Liknande trådar

Hästvård Kan ngn förklara följande lite bättre för mig: Ny, justerad lydelse fr o m 3 januari 2022 Om C- eller R-vaccination utförs inom 21 dagar...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: Elo
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 895
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp