Vaccination!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare WimsA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 642
W

WimsA

Kanske nån kan hjälpa mig?
Mina valpar har fått sin första vaccination vid 8 v ålder, skulle haft andra nu, vid 12 v, men vetrinären här i byn har semester å är tillbaka när valparna är 13 å 2 dagar... Måste man börja om helt då eller går det? :confused:

Sv: Vaccination!!

Det är inga problem att göra den senare (enligt min vetrinär). Min valp var nog 15 veckor när hon fick sin andra spruta.

Sv: Vaccination!!

Är nog inga problem. Jag missade tredje sprutan med fem(!) månader men enligt veterinären så var det ingen fara. Har för mig att det finns regler vid t ex utställningar men hittar inget på nätet om vad som räknas som OK. Ska till helgen göra ett MH med unghunden och då ska man ha med godkänt vaccinationsintyg, vad nu det kan innebära... Hoppas att dom tycker som veterinären :crazy: .

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
861
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 083
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 215
Senast: __sofia__
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 645
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka