Vaccination

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 755
R

Raderad medlem 6459

Ska börja tävla igen efter att ha gjort ett uppehåll på typ 2 år och känner att jag inte har nån som helst koll på reglerna längre. Förr var man ju bara tvungen att vaccinera 1/år men folk i stallet säger att det är ändrat till en gång i halvåret. Stämmer det? Kollade Ridsportförbundets hemsida men den är inte uppdaterad sen 2005.

Sv: Vaccination

En gång i halvåret är bara om man ska tävla internationellt (rätta mig om jag har fel...). Vi vaccinerar bara en gång om året och tävlar i Sverige.

En gång i halvåret är bara om man ska tävla internationellt (rätta mig om jag har fel...). Vi vaccinerar bara en gång om året och tävlar i Sverige.
Det stämmer bra.

Däremot rekommenderar vissa tillverkare av vaccin att man skall vaccinera en gång i halvåret för optimalt skydd. Det är dock enbart en rekommendation, inget krav.

Ah, det var precis som jag trodde - att det inte har ändrats.
Tusen tack för hjälpen!

Ja det stämmer internationellt. 6 mån +/- 21 dagar enl FEIs reglemente annars kan man åka på feta böter.

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 684
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: movi
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur