vaccination

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare teess_aan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 783
T

teess_aan

hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?

Sv: vaccination

hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?

det ända som händer är att man får börja om med grundvaccin sen vänta några veckor och vaccinera igen , det blir dyrare:(

även om man bara överskridit tiden några dar?

har man en "snäll" veterinär kan det hända att dom kan skriva tillbaks tiden om det bara gäller några dagar. annars måste man vacc. om från början.

gjorde samma misstag en gång ja med och missade med några dagar.. veterinären sa att medicinskt så spelar det ingen roll... vaccinet funkar ändå, men ska man ut och tävla kan man åka dit på det om dom är hårda på tävlingsplatsen... då har man ogiltit vaccinationsintyg...

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 383
Senast: Emiro
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
547
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka