Vaccination...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sofajjah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 611
S

Sofajjah

Om man har missat att vaccinera och måste börja om. Får man ett nytt vaccinationsintyg av vetrinären då? Och måste man vacciera flera ggr per år då i början?? :confused:
Hjälp mig nu...

Sv: Vaccination...

Du fortsätter på samma intyg, du behöver inget nytt. Vill du kan du säkert få ett nytt, men de brukar bara fortsätta på det gamla.

Och ja du måste göra om hela grunden, dvs två sprutor med 6 - 8 veckors mellanrum (eller 21 - 92 då om man frågar TR), och sen tredje sprutan senast 365 dagar efter den andra, och så fortsätta revaccinera årsvis.

Detta är om du ska tävla. Om du inte ska tävla så är det inte säkert du behöver grunda om. Vill du ha optimalt skydd ska du revaccinera oftare än var 12:e månad, var 6:e - 8:e ger bättre skydd.

Sv: Vaccination...

veterinärerna rekomenderar att den tredje sprutan ska tas ett halvår efter andra.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
291
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: matson
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 229
Senast: TinyWiny
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 534
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31