vaccination

Sv: vaccination

Dagen efter vaccination rider jag inte alls, tre dagar efter det rider jag lugnt, alltså inga hårda pass. Sedan rider jag normalt.
 
Sv: vaccination

Jag brukar låta mina hästar vila 1-2 dagar efter, och i ett par dar efter det rider jag lugnt, sen kör jag på som vanligt.
 
Sv: vaccination

Jag frågade vetrinären sist och han sa att de behövde inte vila fast man skulle ta det lite lugnare och inte rida dom svettiga de första dagarna. Alltså ingen hårdträning eller tävling. Sen var det bara att rida som vanligt.
 
Sv: vaccination

Min vet sa också att jag kunde rida som vanligt, möjligen inte så fort :angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni betalat vid tandvård 2023? Räknade lite på DV:s hemsida och om det krävs större åtgärder i hästens mun skulle det landa på...
Svar
11
· Visningar
1 113
Senast: Meglio
·
Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Från och med 1 januari 2024 ändras reglerna för B- och C-vaccination. Ändringen görs för att harmonisera med det internationella...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: Gunnar
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
310
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp