Bukefalos 28 år!

Vaccinationer

em76

Trådstartare
Mitt sto är dräktigt och beräknas föla 15 maj. Hon vaccinerades influensa+stelkramp 19/2 2003.
Tänkte vaccinera i feb som vanligt, blir det bra eller är det annat som gäller i o m att hon är dräktig?
 
Tror man brukar(?) vaccinera fölston en månad före beräknad fölning för att fölet ska kunna dra nytta av vaccineringen, men jag är ingen expert. Min vet la i alla fall upp vaccineringen så att stona får sprutan en månad innan. Jag skulle också vilja få lite klarhet i det där!
 
Ja jag undra osså...
Min beräknas föla 20 maj 04. Hon vaccinerades mot stelkramp o influensa nu i aug 03 o frågan är om jag ska vaccinera i aug 04 som vanligt, eller en månad innan fölning ist...?
Frågade min vet. o han sa att jag ej behövde det, fanns fullgott skydd för både sto o fölis o jag skulle vaccinera som vanligt i aug 04.
Stämmer det... :confused:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Sassy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 158
Hästvård Jag känner mig så otroligt korkad. Ganska maktlös och frustrerad. Kan någon ge mig hopp? Jag hämtade hem en hingst född 2020 i maj...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp