Vaccinationsintyg mm?

Gilette

Trådstartare
Kan man skaffa ett nytt vaccinationsintyg? Har bara kopian.
Detsamma med mätintyg,måste man ha originalet med sig på tävling?

Sv: Vaccinationsintyg mm?

På tävling har jag haft kopia på mätintyg och det har fungerat bra. När det gäller vaccinationsintyg så tror jag att du måste grundvaccinera om ifall du inte har orginalet, för det borde vara så att stämplarna på vaccinationen har en sida, och hästens namn står på en sida och där kan du ju aldrig med säkerhet veta att sida 1 och 2 hör till samma häst på en kopia.

enligt ett papper som distriktet (eller om det var förbundet) skickade ut för något år sedan så kan kopia på vaccinationsintyg användas på tävling MEN det måste då innehålla även förstasidan, med hästens namn, och kopian ska vara vidimerad av veterinär (inte av vem som helst alltså).

Se till att skriva in vaccinationer + mätning i passet som du alltid ska ha med på tävling fr.o.m 1 januari 2006!

Jag lyckades slarva bort mitt (hästens...) vaccinationsintyg. Ringde bara min veterinär som kollade upp i sin dator och skrev ut ett nytt+ underskrift (vidimering) på att han är grundvaccinerad enligt rekommendation. Har funkat finfint ;)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: fio
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
IT & mobiler Det är dags att uppdatera appen, men jag har inte skaffat pass eller nationellt id vilket betyder att om jag behöver skaffa nytt bankid... 2
Svar
25
· Visningar
1 195
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Fri tillgång på torrfoder?