Vaccinationsintyg på klubbtävling???

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Duchesse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 164
Sv: Vaccinationsintyg på klubbtävling???

Generellt sett behövs det men klubbarna bestämmer själva. Alltså måste du fråga din klubb.

Hmm okej, men om dom inte ens har skickat ut ett ryttarmeddelande om det?? Ponnyn ja ska tävla är vaccinerad men den käre ägaren har glömt papprerna i en låst bil ett antal mil härifrån :mad:

På vår klubb brukar det stå i propositionen om det behövs. Du måste kolla där eller ringa och fråga.

Japp, vi har löst det nu :) Vet ni om man måste ha nummerbricka på??

är det bara en klubbtävling brukar man inte vara så hårda, de flesta vet vem man är osv men på lokal tävling och uppåt är det ALLTID obligatorsikt med nummerlapp. Klubbtävling däremot är jag tveksam om det finns någon regel som säger att det måste vara så, är nog så att klubbarna bestämmer själva.. Och som sagt, den erfarenhet jag har av klubbtävling är att de inte är så hårda!

Lycka till!!!

Vissa vill ha det och vissa vill inte ha det... men hör med klubben..

Sen själv så tycker jag att man alltid ska krava sånt på vilken slags tävling det är och även träningar. Så fort man är iväg med hästenm så ska det vara med och vissas upp..

Jag har själv alltid med mig min hästs papper när vi är ute och åker. Har gjort det till en rutin att alltid lägga ner det i packningen eller i bilen..

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En person har dömts till böter och avstängning efter att ett förfalskat vaccinationsintyg upptäckts vid en tävling i Strömstad. Den...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
268
Senast: attheedge
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 684
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka