Bukefalos 28 år!

Vad är det för djur vi har i stallet?

Lindsen

Trådstartare
Idag hittade vi en liten besökare i vårt stall, men vi har ingen aning om vad det är för djur?:confused:
Jag såg bara väldigt snabbt men en annan i stallet såg närmare. Den var mörkbrun nästan svart lång hårig svans och var större än en råtta. Den sprang, men inte jättesnabbt och gömde sig bakom några backar på golvet. Någon som har ngn ide om vad det kan ha varit??
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Hur ser en sådan ut? Är de vilda eller finns de tama oxå?
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

När vi flyttade hit hade vi läskiga råttor i stallet och då kom det en sådan där bra vessla/mink/iller-liknande kompis och utrotade allt vad gnagare var i stallet.
På julafton fick vi en go present av min häst. Eftersom katterna är inkompetenta vad gäller jakt så fick hästen ta saken i egna hovar och stampade ihjäl en jättestor råtta i sin box. Jag har aldrig sett en sådan stor och hade det inte varit för den kala svansen så hade jag nog trott att det var någon annan sorts djur. HU!!!
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Ok, tack! kanske var en sådan -svårt att säga. Undrar vad en sådan äter? jag la en morot där vi såg den.
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

mink eller mård, skulle jag tro. En mård kan bli stor, plus att de äter små söta katter... tyvärr.

dec05mard_s.jpg
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Låter som en mink alt vildiller (eller en tamiller som rymt)

Kika på google och se om de liknar en sådan skulle själv tro mer på mink än iller.

Dessa äter kött, så det är ett perfekt tillfälle att bli av med gnagare om inte annat.
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Tack för era svar allihopa!:)

"djuret" har inte synts till mera som tur är! Den var inte så stor som den på bilden som comfort lagt in, den hade kortare ben, inte så hög allså.

Kollade Illrar på Google och är nästan säker på att den var en sådan!:D Hoppas inte de äter katter eller valpar??

Undrar vad den hade i stallet att göra?
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Vi har minkar i närheten. De kommer förbi stallet nån gång ibland oftast på väg till vattnet där de jagar (antar jag). De har en lätt flytande/glidande gång och är kvicka som tusan.

AmericanMink.jpg
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

Tillägger ang mink, att förymda pälsminkar kan se ut ungefär hur som helst i färgerna om det skulle vara en sån TS har på besök.
 
Sv: Vad är det för djur vi har i stallet?

ja, det kan ha varit en sådan fast mörkare oxå faktiskt. Det som förvånade mig var att den var inte jätterädd för oss. Den sprang inte i ilfart o gömde sig, utan mer kilade iväg..:grin:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 402
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: cassiopeja
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 810
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp