Vad är det för fel på folk!?

Fast det finns inget som säger att dom är importerade eller smugglade?! Man håller dom självklart i karantän ifall så skulle vara fallet men gissar att det knappast är så med just den rasen. Det finns nämligen ingen direkt efterfrågan på just amstaff.
Vad finns det inte efterfrågan om som gäller amstaff? Förlåt om jag verkar trög, men förstod inte alls vad du menade. :confused:
 
Och små också! Äter fast föda, vad är de då, fyra veckor? Kanske yngre till och med... Jag blir helt matt.

Grymt.
Ja verkligen. Kan inte sluta tänka på heller att dom har hittat tre på den långa sträckan, tänk om det finns fler utspridda ur samma kull som ingen hittar som kanske svälter sig till döds eller blir påkörda eller tom fryser till döds :cry:
 
Ja verkligen. Kan inte sluta tänka på heller att dom har hittat tre på den långa sträckan, tänk om det finns fler utspridda ur samma kull som ingen hittar som kanske svälter sig till döds eller blir påkörda eller tom fryser till döds :cry:

Det måste ju ha varit avsikten, och sannolikt lär de ha "lyckats" med några i alla fall. Antar de släppts en och en på stora avstånd för att inte få stöd (och värme :() av varandra? :rage:
 
Vad finns det inte efterfrågan om som gäller amstaff? Förlåt om jag verkar trög, men förstod inte alls vad du menade. :confused:
Nu kom valparna från utlandet eftersom dom var chippade där, men varför vill man smuggla in valpar som det redan finns i överflöd av i alla hundstall, på blocket och där efterfrågan är väldigt liten. Det är en väldigt liten efterfrågan på amstaff om man jämför med andra raser.
 
Det måste ju ha varit avsikten, och sannolikt lär de ha "lyckats" med några i alla fall. Antar de släppts en och en på stora avstånd för att inte få stöd (och värme :() av varandra? :rage:
Jag vet inte, men några djurvänner är det sista dom är :rage: Må karma komma och slå dom hårt genom livet för detta! :rage:
 
I det första fallet med valpar av shitbulltyp så vill jag minnas att uppfödaren kunde spåras. De i artikeln som @Monstermom länkade till verkar vara av rottistyp.
 
Är det här någon ny trend?!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20473021.ab

Fy fan för folk. :rage:

Dumpade en och en också. Hur långt är det mellan de här platserna?
Skitstövlar!

(Och hur många kullsyskon hittades inte...)

Jag tror det här är valpar som inte gått att få sålt. Man har nog spritt ut dom i en förhoppning att det ska verka som enskillda valpar och inte en och samma kull. Kanske har hela kullen redan funnits på annons och man vill inte få kullen igenkänd?

Det tragiska är att helt plötsligt köar folk till att ta hand om dessa valpar som tydligen ingen ville köpa innan. Det funkar mao att dumpa hundar.

Som vanligt med blandrashundar. Billiga att göra (inga parningsavgifter mm), man kostar inte på dem något under valptiden som chip, vacc och annat, och blir man inte av med valparna så avyttrar man dem på billigaste sättet också och hoppas att någon annan ska förbarma sig över dem. Tror aldrig vi skulle få se en kull renrasiga, välplanerade valpar utspridda längs en väg.
 
Jag tror det här är valpar som inte gått att få sålt. Man har nog spritt ut dom i en förhoppning att det ska verka som enskillda valpar och inte en och samma kull. Kanske har hela kullen redan funnits på annons och man vill inte få kullen igenkänd?

Det tragiska är att helt plötsligt köar folk till att ta hand om dessa valpar som tydligen ingen ville köpa innan. Det funkar mao att dumpa hundar.

Som vanligt med blandrashundar. Billiga att göra (inga parningsavgifter mm), man kostar inte på dem något under valptiden som chip, vacc och annat, och blir man inte av med valparna så avyttrar man dem på billigaste sättet också och hoppas att någon annan ska förbarma sig över dem. Tror aldrig vi skulle få se en kull renrasiga, välplanerade valpar utspridda längs en väg.

Fast det verkar ju som att de är väldigt unga? Alltså inte i flyttåldern än - fast det kan ju vara fel, eller helt enkelt ett påstående som genererar starkare känslor hos läsare... :cautious:

Jag fattar bara inte varför man inte avlivar humant!?! :rage: :arghh: :cry:
Hur jävla girig och känslokall får man bli? :wtf:

Att folk köar för att ta just de här valparna är ju typiskt, man behöver inte vara passande hundägare eller veta något som helst om hundar bara man gör "en god gärning". :banghead:
 
Fast det verkar ju som att de är väldigt unga? Alltså inte i flyttåldern än - fast det kan ju vara fel, eller helt enkelt ett påstående som genererar starkare känslor hos läsare... :cautious:

Jag fattar bara inte varför man inte avlivar humant!?! :rage: :arghh: :cry:
Hur jävla girig och känslokall får man bli? :wtf:

Att folk köar för att ta just de här valparna är ju typiskt, man behöver inte vara passande hundägare eller veta något som helst om hundar bara man gör "en god gärning". :banghead:

Hittade ingen ålder på de där sista dumpvalparna men de kanske är unga?
Då kan man ju undra varför man inte väntat och sen försökt att sälja? Har det hänt tiken något som gjort att man gjorde sig av med valparna i förtid?
Avliva humant kostar pengar. Säg den buskavel som inte existerar för pengars vinnings skull :cry: Hade kullen haft ett avelssyfte hade knappast valparna legat i diket.

När det kommer till hundar av okänd rasmix av föräldrar med okänd mentalitet tycker jag att det ska vara extra hårda krav på kunniga ägare när de ska adopteras bort.
Tyvärr verkar många tro att bara man älskar en hund så blir det bra :meh:

Sånt här är ju ett av många resultat som vi diskuterat i tråden om oseriös avel....ja, man blir arg!
 
Hittade ingen ålder på de där sista dumpvalparna men de kanske är unga?
Då kan man ju undra varför man inte väntat och sen försökt att sälja? Har det hänt tiken något som gjort att man gjorde sig av med valparna i förtid?
Avliva humant kostar pengar. Säg den buskavel som inte existerar för pengars vinnings skull :cry: Hade kullen haft ett avelssyfte hade knappast valparna legat i diket.

När det kommer till hundar av okänd rasmix av föräldrar med okänd mentalitet tycker jag att det ska vara extra hårda krav på kunniga ägare när de ska adopteras bort.
Tyvärr verkar många tro att bara man älskar en hund så blir det bra :meh:

Det stod i artikeln ungefär "de verkar väldigt unga, men de kan i alla fall äta fast föda", minns inte exakt. Jag tolkade det som att de var bara några veckor gamla.

Visst kostar det pengar att avliva, men nog fanken måste det kosta på samvetet istället att dumpa valpar längs en väg!? :arghh:
 
Det stod i artikeln ungefär "de verkar väldigt unga, men de kan i alla fall äta fast föda", minns inte exakt. Jag tolkade det som att de var bara några veckor gamla.

Visst kostar det pengar att avliva, men nog fanken måste det kosta på samvetet istället att dumpa valpar längs en väg!? :arghh:

Jag håller med dig fullständigt.
Den som dumpar djur har naturligtvis inget samvete dock :mad::rage:
 
Det stod i artikeln ungefär "de verkar väldigt unga, men de kan i alla fall äta fast föda", minns inte exakt. Jag tolkade det som att de var bara några veckor gamla.

Visst kostar det pengar att avliva, men nog fanken måste det kosta på samvetet istället att dumpa valpar längs en väg!? :arghh:
På bilderna ser dom ut att vara åtminstone runt 6-7 veckor gamla, så yngre tror jag inte dom är. Men hemskt oavsett :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
588
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
Svar
12
· Visningar
597
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 845
Senast: Kraxa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp