Vad är det för hund(ras)?

Haha, jag nämnde det på skämt till ägaren. :D Har för mig att klonade djur ofta har kortare förväntad livstid, vet inte om det är sant eller om jag blandat ihop saker. Även om jag hade pengar vet jag inte riktigt vad jag tycker om kloning, rent etiskt...
Hmm, hittade faktiskt en del om att de inte lever lika länge. Jag tänker att det finns värre saker att lägga sina pengar på, men att en perfekt kopia är ouppnåeligt, blir ju som geting sa, creepy om man har otur.
 
Det ser onekligen ut att kunna vara tibetansk spaniel i henne, jag kan se vissa drag av rasen men å andra sidan så vet man aldrig med blandraser heller. Egenskaperna låter som de tibbar jag har ägt genom åren också, förutom att tibbar i regel inte håller sig nära sin människa (väldigt självständiga).
 
Det ser onekligen ut att kunna vara tibetansk spaniel i henne, jag kan se vissa drag av rasen men å andra sidan så vet man aldrig med blandraser heller. Egenskaperna låter som de tibbar jag har ägt genom åren också, förutom att tibbar i regel inte håller sig nära sin människa (väldigt självständiga).
Jag kikade på en hel hög med bilder på tibetanska spani... spanlar? spanielar? O_o Samt papillon och chihuahua. Tycker nog att hon är mest lik en chihuahua ändå, fast på bilderna jag postade här kommer det inte fram riktigt. Hittade en liten film men det verkade inte gå att lägga upp filmer direkt på Buke.

En tibbe har hur som helst hamnat på listan över framtida möjliga raser! Så fina. :love:
 
Jag kikade på en hel hög med bilder på tibetanska spani... spanlar? spanielar? O_o Samt papillon och chihuahua. Tycker nog att hon är mest lik en chihuahua ändå, fast på bilderna jag postade här kommer det inte fram riktigt. Hittade en liten film men det verkade inte gå att lägga upp filmer direkt på Buke.

En tibbe har hur som helst hamnat på listan över framtida möjliga raser! Så fina. :love:
Tibbar är lättare att säga :D
Ja hon ser absolut inte ut som en renrasig tibbe men påminner en del om några tibbeblandisar jag har sett genom åren, de verkar bli mer och mer poppis eller så är det bara att jag har lagt märke till dom mer den senaste tiden haha. Men det kan lika gärna vara pappis eller vavva blanding!

Tibbar är underbara, och ger verkligen mersmak. Jag har en dam på 13 år för närvarande men har haft 4 andra tidigare så de rekommenderas varmt om man står ut med en hund som gör lite som den själv vill :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 103
Senast: soom
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 091
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 325
Övr. Hund Jag har länge velat ha en egen liten vovve, familjen har en hund som jag så klart tycker väldigt mycket om, men han är en blandras och...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Annielee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp