Bukefalos 28 år!

Vad är det här för konstigt?

Sv: Vad är det här för konstigt?

Gissningsvis köper de hunden för typ 4000 och säljer den sedan för det dubbla. Just att inte uppge någon ras eller att den är omärkt tycker jag flaggar lite för att valpen skulle kunna vara stulen.
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Men nån borde ju ringa människorna och tala vett med dem. Jäklans dårar.

Hjälper inte... Jag har en vän som jag har kört alla varianter på, det dyker ändå upp nya hundar som avlöser varandra. Blandraser mellan jag vet inte vad (kampraser/bruksraser hittills)... det sägs det ena och det andra, men you´ll never know.

Jag har försökt tala förstånd med henne, skälla ut henne och nu senast bara tittade jag på den nya valpen och sa "ja, jag vet inte vad jag ska säga".

Skulle tippa på att en främling som ringer från andra sidan Sverige har mindre makt i såna här fall än vänner. Men jag vet inte...
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Kan mycket väl tänka mig att en ny annons dyker upp inom kort, men kanske med andra raser och säljare i annonsen för att du/ni som vet om att detta existerar inte ska se att dom annonserar igen.
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Jag kan bara spekulera. Hon har dålig ekonomi och är impulsiv. Svag för söta valpar av en viss typ. Tänker inte på konsekvenserna och lär sig inte av sina misstag.
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Men....herreg-d.... Behåller hon valparna/hundarna sen, eller säljer hon dem vidare? Jag blir alldeles matt. Igen.
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Avlivning (hunden ca 1 år), tvångsavlivning efter bitolycka (hunden ca 2 år) och en lämnade hon tillbaka till ägaren efter att ha haft den på prov i 2 dagar (hon stod inte ut med hunden. Ägaren tog in "problemhundar", parade dom och sålde valpar och mamma).
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

KL

Inget kul att plöja igenom annonserna på Blocket...... Hittar alldeles för många unghundar, blandisar, där man plötsligt inte har tid....... En schäfer/collie/huskey/dobbermann/rottweiler som är 8 månader, "nästan rumsren" och nafsar/hotar barnet när hon går förbi.......

Man blir ledsen.

En av alla dessa hundar ligger intill mig i soffan... Hämtade den för 9 dagar sen.

Ettårig amstaff/schäfer. Jag är fjärde hemmet. :cry:
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

KL

Inget kul att plöja igenom annonserna på Blocket...... Hittar alldeles för många unghundar, blandisar, där man plötsligt inte har tid....... En schäfer/collie/huskey/dobbermann/rottweiler som är 8 månader, "nästan rumsren" och nafsar/hotar barnet när hon går förbi.......

Man blir ledsen.

Eller blandis "uppfödaren" som nu ett tag haft sin annons inlagd med rubriken:

Obs! Kolla priset!!!

Blir lika ledsen varje gång jag ser den där annonsen, eller liknande :-(

/Camilla
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

BTW: läste ni i senaste brukshunden att If försäkring gjort en undersökning som visat att en genomsnittlig hund i Sverige får gå ut ca 63 min om dagen, och 17% av hundarna får vara ute mindre än en halvtimme. Är inte detta sjukt? Nu vet vi förvisso ingenting om deras stickprov och huruvida det är representabelt för populationen eller ej, men ändå...

Fast den säger egentligen inte så mycket alls den undersökningen. Eftersom frågan som ställdes var hur mycket folk promenerar med sina hundar, inte hur mycket dom motioneras eller aktiveras på annat sätt.
Och kan tänka mig att det är ett antal hundägare med mig som i stort sett aldrig promenerar med sina hundar men dom aktiveras och tränas på andra sätt i stället.
Tycker det är väldigt synd att det inte gjordes en ordentlig undersökning, för det är helt klart ett intressant ämne. Men nu har dom bara slösa bort företagets pengar till ingen nytta i stort sett.

/Camilla
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

KL

Maira: :love: vilken go manniska du ar som tagit dig an en av de stackarna pa "vift" dar ute. :/

visst blir man ledsen nar man kikar omkring, har har vi kijiji som ar varan version av blocket och vissa annonser dar blir man alldeles kollrig over... Jag blir sa ledsen varenda gang jag ar dar o kikar och hade jag kunnat sa hade jag nog tagit hem allihopa. Vet inte hur manga ganger jag ilsket har stangt ner laptoppen och traskat omkring svarande i huset om "dumma jakla manniskor".
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Usch vad hemska människor som finns därute :( Jag tänker direkt på mina grannar.. De har haft hundar under hela min uppväxt, när de blir less på dem eller hundarna blir sjuka får de en kula i pannan. Sist avlivad de en hund, jag tror det var för att hon smet ofta.. Nu har de valpar där mamman är pointer/dalmatiner och pappan hälleforsare/gudvetvad då pappan är vad som helst som dök upp när mamman var på rymmen (den hunden de senast sköt). 9 valpar blev det, en ska de behålla och tydligen är en del tingade. Jag fattar inte varför man har flera hundar om man inte kan hålla dem åtskilda under löpet. Jag blir så ledsen :cry:
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Tack!

Svarar både dig o Ravishing.

Konstigt nog ät det inget större fel på henne... Gudomligt snäll och tillitsfull. Lite osäker på människor och lite strykrädd om man rör sig lite oförsiktigt. Vet ju inte vad hon varit med om. :(

Men det är ju två krävande raser i henne plus att hon är unghund så det är rätt mycket spring i benen och "myror i huvudet". Men det har verkligen gått otroligt bra.

Hon har fäst sig vid mig väldigt fort och viker knappt från min sida, förutom när hon försöker rymma i skogen. :D

Idag är hon ensam hemma några timmar för första gången. Får se hur det ser ut när jag kommer hem...
 
Sv: Vad är det här för konstigt?

Nej precis, det var lite det jag menade, att man inte vet hur undersökningen är gjord. Nån borde göra en ordentlig, precis som du sa. Fast jag tror över lag att det inte är jättemånga som tränar med sina hundar, om man ser till antalet individer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag satt igår och kollade på hundar på blocket. Såg en väldigt tveksam annons. En amstaff / bluenose till salu MYCKET BILLIGT. Hunden...
Svar
12
· Visningar
2 174
Senast: zalleg
·
Övr. Hund :(Jag är trött o less på folk som inte lyssnar på djuren o dess ägare. Jag förstår att en del blir bitna, fast de själva inte förstår...
Svar
8
· Visningar
1 399
Senast: kitty79
·
Övr. Hund Kollade runt lite och hittade den här annonsen på blocket...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: Sickan
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 687
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp