Trött på folk

brandkattis

Trådstartare
:(Jag är trött o less på folk som inte lyssnar på djuren o dess ägare.
Jag förstår att en del blir bitna, fast de själva inte förstår det.
De själva är förstås oförstående, för de var ju bara snälla mot hunden.
:confused:
De skulle bara massera hunden, eller krama hunden, eller bara på annat vis vara snäll, (detta genom att dra i hund, trycka den ner mot golvet, tvinga sig på hunden), fast själva så ser de inte det, på något konstigt vis. Jag menar att de faktiskt drar i hundens t.ex huvud för att kunna krama den, eller de trycker ner hunden för att den ska kunna massera den o.s.v. men själva tycker de inte att de gör det. Eller nåt :s

Min rottistik är inte överväldigad över andra människor,
hon hälsar o kan kanske bli kliad lite,
men sen tycker hon det är nog.
Går därifrån o är nöjd med att kramas o gonas med oss i familjen.
Vilket hon inte kan få nog av.
Litar absolut inte på folk (vilket man inte ska göra :crazy:),
hur de beter sig i närheten av mina djur.
Förutom de som jag vet är bra i vettet o förnuftet.

Då det är djuren som blir lidande om de blir utsatt för något som de bör behöva utstå.
Detta p.g.a självupplevda saker o sedan kamrater som fått sina djur förstörda.
Nu är det inte för att jag har en rottis, har haft flera olika raser o det är inte rasen/hunden i sig. Utan det är folket, i o för sig så ska man väl inte bli förvånad, med tanke på vad människor gör bara för att, ja varöfr vet jag inte.
Bara läs tidningarna o se avd folk gör för idiotsaker. Dessutom skuller på allt annat, inget ansvar över egna handlingar- :cry:

Utan att folk inte kan läsa o förstå att hunden inte gillar det som den blir utsatt för, den gillar det inte.
Den går därifrån den talar om med HELA sitt kroppsspråk,
(pratar inte om visning av tänder eller morrning) att den vill inte.
Man säger t.o.m åt folk att "JAG" vill inte att ni gör så,
man tror att vuxet folk ska förstå o låta bli då.
Men ser sedan att de ändå gör så....:eek:

Jag blir tokig, det blir så att jag måste gå o vakta vissa människor,
för de inte förstår, varken vad jag säger eller vad min/a hund/ar säger/sagt, genom alla dessa år.

Tänk om jag skulle vara ute på gå, se en skitgullig tjej/kille,
springa fram krama o känna på denna.
Vad skulle hända då?
Skulle det gillas.... :devil:
Näe, man skulle väl åka på en smäll.
Nu ska mina hundar klara överraskningar (eller hur jag ska uttrycka mig),
de behöver inte älska alla,
men de ska kunna vara bland alla.

Lite även som detta exempel :rofl:
Om x köper ny bil,
x= vem som helst.
Jag kommer på ica-parkeringen ser denna bil.
Går fram till x o bra hoppar in i bilen utan att prata med x,
sen när x ifrågasätter (o blir mindre glad antar jag)

Äh, är bara less efter helgen då en vuxen människa inte kunde lyssna på vare sig mig eller mina vovvar.
Inte bara mina hundar utan även hundar hos dom vi vara hos.
Så vad gör man....
Jag upplevs som nog stram o vrång redan :angel:

Nä, det är gott o enkelt att umgås med folk som själv har hundar.
Men det är så många människor runt som tydligen inte har det o därför inte har djurtänk.
Min häst kan man inte heller hantera hur som helst,
men det försöker de inte med heller :angel:

Ett djur verkar vara vissas rätt till att på någotvis tillfredsställa något som de suktar efter. Eller något.

Äh, nu har jag gnällt färdigt för denna gång, men jag antar att det hela kommer sluta i att jag blir ovänner med folk till slut.

Men jag får väl ta det då.
 
Sv: Trött på folk

Förstår dig fullständigt. Har själv en hund som är lite avvig mot nya människor. Jag säger alltid till folk att inte prata, inte titta på eller ta på hunden och då går det bra. Låter man honom vara ifred den lilla stunden han behöver för att kunna kolla in läget i lugn och ro så är han den snällaste och tålmodigaste i världen. Men om man direkt går fram och ska klappa och hälsa så blir han rädd och går undan vilket inte alla kan respektera utan går efter och ska "trösta" och då blir han trängd och kan nafsa eller morra. Och då är det hunden det är fel på?!? Trots att de gör tvärt emot vad jag sa till dem att göra! Förstår inte varför folk inte verkar kunna respektera vad jag säger till dem, det är ju ändå min hund och säger jag att de inte ska klappa så är det det som gäller!

Förstår inte varför en del verkar tycka att hundar ska tåla allt utan att reagera det minsta. Det är inte ett gosedjur utan ett riktigt djur. Mest stör det mig att folk inte har vett att lära sina barn djur/hundvett. De verkar tro att hunden ska förstå att det bara är ett barn och därmed bara sitta snällt medans ungen drar den i svansen och öronen, puttar, sliter och drar i stackars hunden. Och om hunden då säger ifrån så är det hundens fel! Blir så trött....
 
Sv: Trött på folk

*kl* jag citerar min far "Valkommen till vuxen varlden - alla ar idioter".

Jag kan bli rent ut sagt NASTY om folk inte lyssnar pa mina snalla tillsagelser.. och tycker de att jag ar en mopsig bitch sa far de val tycka det eftersom de a) inte respekterar mig b) inte respekterar spelreglerna runt mina djur c) inte respekterar mina djur och d) ar ouppfostrade nog att gora tvartemot vad jag bett dom om.
 
Sv: Trött på folk

Var häromveckan med om två saker som gjorde att jag inte kom mig för att säga nåt alls. På samma dag. Först på bussen, där nån slog efter mig hund (men träffade inte). Här skulle jag såklart sagt nåt, men reagerade inte förrän efteråt. Hade väl reagerat annorlunda om hon faktiskt hade träffat. Antar att det berodde på rädsla, men hunden gick i kort koppel precis framför mig utan att titta på henne ens. Den andra händelsen var på tågperrongen där nån kom bokstavligen frammarcherande, hoppade på hunden, tog tag i huvudet och klappade/rufsade om och sa hur söt han var och sen stolpade vidare. Båda dessa var vuxna människor!
 
Sv: Trött på folk

Detta får mig att tänka tillbaka på när jag hade min phalénehane, som var LIVrädd för nya människor (kunde både bajsa på sig av skräck, och kissa ner sig). Men han var en underbart tillgiven och go hund med de han kände, de räckte oftast med 2-3 träffar med en människa innan han hade bundit band.

Däremot så släppte mammor fram sina barn i tid och otid, tyckte dom skulle klappa den lilla söta hunden. Jag påpekade att han var en hund som bits, föräldern lyssnade inte, jag tog hunden bakom mig och upprepade; han är RÄDD för människor, han BITS om ni rör honom.

En gång var det en mamma som skulle motbevisa mig. Och se där, hon fick sig ett bett i handen. Efter det så ursäktade hon sig faktiskt. Men det bevisar för mig att folk är korkade och tror att andras hundar är allmän egendom.

Nu är jag glad över att jag har min galna schäferkorsning som människor tar omvägar runt. Han däremot, ÄR världens snällaste, accepterar allt, men han är rätt gapig och hysterisk rent allmänt så folk väljer att inte hälsa. Däremot när en 8 årig liten pojke fint och försiktigt frågade om han fick klappa så smälte jag, jycken blev glad och pojken skötte det så fint. Så det ska definitivt uppmuntras.

Edit: Kom faktiskt på en incident med schäferkorsningen. När en pappa frågade min svåger (som då väntade utanför en affär på mig & min man) ifall hans son fick klappa. "Nej, då han inte är min så går det tyvärr inte.". Då blev pappan sur och sa till sin son "Den dumma gubben vill inte låta dig klappa hans hund", och gick klampande därifrån :eek:
 
Senast ändrad:
Sv: Trött på folk

Förstår inte var all denna respektlöshet kommer ifrån? Man skiter i ägarens uppmaning, skiter i att respektera hunden och blir sedan sur när det händer ngt? Det är ingen som skulle acceptera att en främmande människa kom fram och drog dig i kinderna, klappade dig lite på rumpan och gav dig en rejäl puss, då skulle det bli anmält men att göra så mot en främmande hund är ok, då är det det hunden som blir anmäld!
 
Sv: Trött på folk

:(


Tänk om jag skulle vara ute på gå, se en skitgullig tjej/kille,
springa fram krama o känna på denna.
Vad skulle hända då?
Skulle det gillas.... :devil:
Näe, man skulle väl åka på en smäll.

Precis det här exemplet brukar jag också använda, för att få tröga människor att förstå att djur har en egen integritet och tror man att man kan gå fram och krama någon man inte känner så får man räkna med att få en smäll (eller bett)

Förvånansvärt många tror att levande djur= gosedjur :mad:
 
Sv: Trött på folk

kl

Håller helt och hållet med, alltså visst att hunden inte ska attackera så fort det kommer någon i närheten men någon måtta får det väl ändå lov att vara!

För några veckor sedan åkte jag och lilleman tåg, och då har jag honom i en liten resebur eftersom han så lätt stressar upp sig annars just pga att han inte får vara ifred.
Han är världens snällaste och älskar människor, men blir lätt överraskad och gillar inte när främlingar kommer och ska hänga, klänga, lyfta och hålla på (vilket ungefär alla ska, då han är en liten kille på 3 kilo som är extremt söt).

Han sitter alltså där i sin bur, och jag reser på mig för att ta fram vatten, då genast tyckte en dam som hade en pudel med sig på tåget att det var läge att stoppa in handen i buren (som jag hade öppnat för att kunna ställa in vattnet), jag såg detta och sa "snälla gör inte så, han vill vara ifred" och vad får jag till svar? Jo "Men du håller ju på med honom, då får han ju inte vara ifred och jag har minsann också hund och kan det här"..

Behöver jag ens förklara vad som är fel med det??

Och barn o föräldrar ska vi inte ens prata om. Lilleman gillar definitivt inte främmande barn, om de inte är väldigt lugna, sätter sig på huk och låter honom komma fram i sin takt. Då har mer än en förälder tyckt att barnet ska gå efter hunden och uppmanat till detta när han dragit sig undan, trots att jag sagt till dom innan att han inte vill hälsa.

Ja usch.. Vissa människor alltså.. Kanske ska gå fram och lyfta upp deras barn ur barnvagnarna och gå en liten bit bort för att gosa o pussa och se hur populärt det är? :devil:
 
Sv: Trött på folk

KL
Javisst finns det problem.
Jag själv uplevde mest problem med "förståsigpåare"... När vår förra Grand Danois hane fortfarande levde.
"Vanligt" folk var inte ett stort problem kanske för att det var ingen söt liten hund ,utan en 80 kg hund.

Han blev dock enbart 1 år gammal ,hade grava problem med människor (och annat)
Jag fick hindra "jag vet hur du ska göra" personer flertalet gånger. Mycket tröttsamt & stressande
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 868
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 635
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 184
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 487
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp