Bukefalos 28 år!

Vad är detta för ciklid?

Evergreen

Trådstartare
Ciklid.jpg


:confused:
 
Sv: Vad är detta för ciklid?

Hehe ok...jag hade såna som på första bilden och de sa att det var texas...hihi komiskt...
 
Sv: Vad är detta för ciklid?

Men i affären sa de texasciklider...så då måste jag varit lurad ju ;)

Har inga längre dock...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är detta för ciklid?

Hej hej :)

Jag tycker att det liknar en Anomalochromis thomasi

Men jag vet inte men de liknar varandra lite iaf.

//Smulis
 
Sv: Vad är detta för ciklid?

Hmmm de hade antagligen skrivit fel på den sidan som jag var inne och tittade på. Men jag gick in på Nordiska Ciklidsällskapet's hemsida och sökte på thomasi och då fick jag fram en annan bild som kan vara den sorten som du har på bilden. Den sorten som jag hittade nu hette iaf Pelmatochromis thomasi jag länkar till en bild på en sådan så kan du jämföra :)

http://www.ciklid.se/artbeskrivningar_artikel_visa.asp?NR=509

//Smulis
 
Sv: Vad är detta för ciklid?

Vill bara hoppa in och ytterligare bekräfta att det är en A.thomasi
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick nyss upp Ramslökens Vänner. Har inga vänner som är med i den, vad jag kunde se, så vet inte varför den kom upp. Hmm ... ok...
Svar
0
· Visningar
97
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag åt pasta med pesto och tomater. Tyckte det smakade lite som stallukt. :confused: Brukar ni också uppleva att saker smakar eller...
2
Svar
24
· Visningar
844
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 361
Senast: Badger
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp