2 dl granatäpplekärnor - hur många granatäpplen??

bettysmatte

Trådstartare
Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa :confused: ?
 
Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.

Men stör man sig inte på att sånt är kvar trots hyfsat med pillande och plockande, så hade jag köpt 2.
 
Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.

Men stör man sig inte på att sånt är kvar trots hyfsat med pillande och plockande, så hade jag köpt 2.
Frysta är en mycket bra idé! Jag lyckas kladda ner hela köket om jag ska använda färska granatäpplen.
 
Jag köpte två och använde en... :) Japp, det var ett himla kladd. Möjligt att det finns någon liten flisa fruktkött kvar, men eftersom de ska vara inblandade i en sallad med kål, osv så tror jag inte att det märks....
 
Hur gör ni för att tina granatäpple så det går att använda färskt i sallad? För mig så blir de exploderade dvs yttre hinnan har gått sönder och det blir mer eller mindre en hård kärna och saft…
 
1 stor eller 2 mindre. Jag brukar dela på mitten, vänd upp och ner i handen på fingrarna och slå med sked runt om på skalet så trillar kärnorna ut mellan fingrarna. Över en skål då. Easy peasy.
 
Hur gör ni för att tina granatäpple så det går att använda färskt i sallad? För mig så blir de exploderade dvs yttre hinnan har gått sönder och det blir mer eller mindre en hård kärna och saft…
Tina? Menar du att du fryser hela granatäpplen? Dom frysta körnorna som finns i paket tinar ju i salladen på 1 min.
 
Tina? Menar du att du fryser hela granatäpplen? Dom frysta körnorna som finns i paket tinar ju i salladen på 1 min.
Ja precis om jag köper frysta kärnor så blir de alldeles förstörda. Jag kan acceptera dem i en varm maträtt men inte i en sallad. Tänkte att jag tinade dem fel eftersom flera här hade dem i just sallad?
 
Ja precis om jag köper frysta kärnor så blir de alldeles förstörda. Jag kan acceptera dem i en varm maträtt men inte i en sallad. Tänkte att jag tinade dem fel eftersom flera här hade dem i just sallad?
Men du lägger ju i dom i salladen frysta. Eller?
 
Det blir typ inget pill alls om du delar dom rätt
Konstigt nog -eller inte- så vet jag hur man delar granatäpplen 😉
Tar dock inte för givet att folk som sällan/aldrig gör det vet det, så tipset stammar från att det beror på hur kinkig folk är på småskräp.
 
Mtp evighetspillandet för att få bort allt skräp, så hade jag lätt köpt frysta granatäppelkärnor.

Men stör man sig inte på att sånt är kvar trots hyfsat med pillande och plockande, så hade jag köpt 2.
Jag tycker inte det är så pillrigt. Men framför allt tycker jag inte de frysta är lika goda. Det är liksom mer kärna än frukt/fruktjuice än i de färska. Så jag pillrar hellre.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 842
Senast: Mabuse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 485
Senast: verser
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 093
Senast: Bulldoozer
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 868
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp