Vad är din ”toxic trait”?

Lämnar alltid botten kvar med dryck. Oavsett dryck, oavsett mugg/glas/flaska/burk.
Det är ALLTID en centimeter kvar.

Jag tänker inte på det men alla andra stör sej 😇

Mannen ska ställa in i diskmaskinen, tror mina koppar är tomma och -splash- rakt ner på diskmaskin och golv.. 🙈
Och jag slutar inte göra detta? 😂
Det gör min sambo också jämt, och jag försöker fylla diskmaskinen... 🙄😂
 
Om jag känner mig besviken på nån för att den gjort något medvetet eller omedvetet som drabbat mig så kan jag inte lita på personen igen. Någonsin.
Kan kommunicera med personen men vet att den inte går att lita på. Jag ger aldrig en andra chans till folk för då är det jag som får lida.

En annan sak är att jag alltid tyckt att allt ska vara rättvist och att man ska göra rätt.
Men livet är ju inte rättvist och alla gör inte rätt.
Är t.ex inne på 5e året nu i ett ärende som jag nu fått beslut i och hittar motsägelser i beslutet som gör att jag vill och kan överklaga.
Det kanske skulle vara lättare om jag släppte det men beslutet är ju felaktigt.
Det är inte rätt beslutat.
Så jag måste driva det vidare fast jag inte orkar egentligen.
 
Jag kan inte sluta följa saker jag har påbörjat. Typ TV-serier eller filmer. Spelar ingen roll hur usla de är, jag måste liksom "se hur det går". Och är jag riktigt investerad håller jag på och googlar canon efteråt.

Min sambo är övertygad om att detta är min absolut värsta toxic trait, eftersom han måste dras med mig när jag inte kan sluta efter tre avsnitt av en urdålig serie.
Det här har jag kämpat med när det kommer till böcker, vet inte hur många riktigt urusla böcker där jag har suckat när jag öppnar boken och suckar när jag stänger. Tog mig år innan jag insåg att man BEHÖVER inte läsa en bok man inte vill. Ibland gör jag det ändå eftersom jag vill veta hur det slutar. :meh:
 
Det här har jag kämpat med när det kommer till böcker, vet inte hur många riktigt urusla böcker där jag har suckat när jag öppnar boken och suckar när jag stänger. Tog mig år innan jag insåg att man BEHÖVER inte läsa en bok man inte vill. Ibland gör jag det ändå eftersom jag vill veta hur det slutar. :meh:
Jag har äntligen insett att jag kan Wikipedia sånt. Stillar behovet av att få veta hur det gick utan att jag måste tvinga mig igenom sånt jag inte vill lägga min tid på.
 
Jag har äntligen insett att jag kan Wikipedia sånt. Stillar behovet av att få veta hur det gick utan att jag måste tvinga mig igenom sånt jag inte vill lägga min tid på.
SMART
När det kommer till vissa sådana här saker påminns jag om att när jag växte upp var inte Internet självklart. 🤷🏼‍♀️
Har det inte i blodet.

(Missförstå mig rätt, är säker på att du är lastgammal (;)) och inte iheller är uppväxt med Internet i blodet, det visar sig när man fortfarande behöver lära sig sådana här saker. :D)
 
SMART
När det kommer till vissa sådana här saker påminns jag om att när jag växte upp var inte Internet självklart. 🤷🏼‍♀️
Har det inte i blodet.

(Missförstå mig rätt, är säker på att du är lastgammal (;)) och inte iheller är uppväxt med Internet i blodet, det visar sig när man fortfarande behöver lära sig sådana här saker. :D)
Haha 😂 Jag är inte bara lastgammal, jag är dessutom lite trög ibland vad gäller enkla lösningar som finns rakt framför näsan på mig 😄
 
Det här har jag kämpat med när det kommer till böcker, vet inte hur många riktigt urusla böcker där jag har suckat när jag öppnar boken och suckar när jag stänger. Tog mig år innan jag insåg att man BEHÖVER inte läsa en bok man inte vill. Ibland gör jag det ändå eftersom jag vill veta hur det slutar. :meh:
Om boken är dålig kan man hoppa fram till slutet och läsa de 10-20 sista sidorna. Jag kan ha gjort det några gånger. :up:
 
Om man frågar min sambo är det nog att jag vill ha renplockat och avtorkat innan ett nytt projekt påbörjas. Och att om man lagar eller hanterar mat på något sätt så vill jag inte att man hanterar något ”smutsigt” som växter, städkemikalier osv samtidigt eller precis före.

Jag är nog inte en så kul person att vara med. Jag är rätt fyrkantig och följer gärna regler och rutiner och stör mig på den som inte gör det. Jag förstår sällan de outtalade sociala koderna vilket gör att folk behöver vara övertydliga och det ses nog som rätt störigt.
 
Köper nya snyggsneakers som jag ska kunna ha även i mer uppklädda sammanhang som stilkontrast. Tycker sen så bra om sneakersen att jag börjar ha dem hela tiden, även under hundpromenad. Till slut blir de så leriga och fula att jag bara kan ha dem på hundpromenad och måste köpa nya snyggsneakers.
 
Lämnar alltid botten kvar med dryck. Oavsett dryck, oavsett mugg/glas/flaska/burk.
Det är ALLTID en centimeter kvar.

Jag tänker inte på det men alla andra stör sej 😇

Mannen ska ställa in i diskmaskinen, tror mina koppar är tomma och -splash- rakt ner på diskmaskin och golv.. 🙈
Och jag slutar inte göra detta? 😂
Me too! Precis så!
 
Måste väl vara det här med att jag vill hjälpa ”hopplösa” personer, när ”alla” säger att det inte går så ska jag tro att jag visst kan och viker mig dubbel för dens skull utan att få särskilt mycket tillbaka.

Och om jag får något tillbaka så gör jag det ännu mer 🙃

Har ju genom hela livet fått höra att ”Du är för snäll!”. Så det är väl mitt toxic trait antar jag…
 
Som fortsättning på det där med dreadline så är jag alldeles för bra på att prestera bra i sista stund också. Senast var det hemtenta på 7 delar som jag skrev sista kvällen. Fick 5/5 på alla utom en där jag fick 3,5/5. När jag presterar så bra minskar motivationen att göra det i god tid ännu mer. :banghead:
Och som lök på laxen när man varit i tid så fick man sämre betyg på den :( likaså, ooh pluggade i tid till tenta, hasade igenom. Verkar helt inkompetent när jag gör saker i tid.
 
Haha jag är tvärt om, ser inte klart serier trots jag tycker dom är bra 🤣 inte sett sista 2 avsnitten av sons of anarchy, sett 2/3 av the house of the dragon, samma med nya säsongen av the handmaids tale, stannade halvvägs på säsong 10 av the walking dead osv 🙈

Å herregud, jag känner nu att jag nästan måste titta klart åt dig.

Canon?

Men tyvärr är jag lite samma där, krävs jävligt mycket för att sluta se en serie. Speciellt om de bara är 22-30 min för det är ju sååå kort :D problemet när de sedan kommer med fler säsonger haha

Canon är när det finns mer info om historien som är "sant". Till exempel Harry Potter-böckerna, JK Rowling har avslöjat detaljer i efterhand på websiter och i intervjuer om hur det går för karaktärerna senare i livet, och det är ju då "sant" för det är hennes värld, till skillnad från typ fanfic. Sånt måste jag hitta ibland 😅

Det här har jag kämpat med när det kommer till böcker, vet inte hur många riktigt urusla böcker där jag har suckat när jag öppnar boken och suckar när jag stänger. Tog mig år innan jag insåg att man BEHÖVER inte läsa en bok man inte vill. Ibland gör jag det ändå eftersom jag vill veta hur det slutar. :meh:

Jag har förstått det i teorin, men hittills aldrig lyckats. Är dock bra på suckarna. 😅

Jag har äntligen insett att jag kan Wikipedia sånt. Stillar behovet av att få veta hur det gick utan att jag måste tvinga mig igenom sånt jag inte vill lägga min tid på.

Nej, nej, nej 😅

Om boken är dålig kan man hoppa fram till slutet och läsa de 10-20 sista sidorna. Jag kan ha gjort det några gånger. :up:

Jag blir svettig bara av att läsa det där. Så KAN MAN JU INTE GÖRA!! 😂
 
Åh,åh, en till!

Jag måste alltid tvångsmässigt hjälpa om hjälp ser ut att behövas.

Hund som ser bortsprungen ut? Måste se till att den kommer hem. (har hjälpt 3 bortsprugna hundar komma tillbaka)
Får utanför fårstängslet? De måste in. Jaha, blir man sen till jobbet, men FÅREn!!
Tant som inte får upp rollatorn över trottoarkanten STANNA BILEN GENAST jag måste hjälpa!
Kor som är utanför stängslet STANNA BILEN MÅSTE FIXA (fast det är på ett fält längre bort)

Men ibland måste man inte rädda hela världen allena.
 
Åh,åh, en till!

Jag måste alltid tvångsmässigt hjälpa om hjälp ser ut att behövas.

Hund som ser bortsprungen ut? Måste se till att den kommer hem. (har hjälpt 3 bortsprugna hundar komma tillbaka)
Får utanför fårstängslet? De måste in. Jaha, blir man sen till jobbet, men FÅREn!!
Tant som inte får upp rollatorn över trottoarkanten STANNA BILEN GENAST jag måste hjälpa!
Kor som är utanför stängslet STANNA BILEN MÅSTE FIXA (fast det är på ett fält längre bort)

Men ibland måste man inte rädda hela världen allena.
Det där är ju en så himla fin egenskap att ha men man måste balansera den en del tror jag, bland annat med såna perspektiv som du nämner.
 
Åh,åh, en till!

Jag måste alltid tvångsmässigt hjälpa om hjälp ser ut att behövas.

Hund som ser bortsprungen ut? Måste se till att den kommer hem. (har hjälpt 3 bortsprugna hundar komma tillbaka)
Får utanför fårstängslet? De måste in. Jaha, blir man sen till jobbet, men FÅREn!!
Tant som inte får upp rollatorn över trottoarkanten STANNA BILEN GENAST jag måste hjälpa!
Kor som är utanför stängslet STANNA BILEN MÅSTE FIXA (fast det är på ett fält längre bort)

Men ibland måste man inte rädda hela världen allena.
Allt du nämner är jättefina insatser och jag är likadan. Men ibland kan man ta ett steg tillbaka och låta någon annan kliva in. (Jag plockade upp en bortsprungen hund i förrgår och letade rätt på ägaren 😁)
 
Allt du nämner är jättefina insatser och jag är likadan. Men ibland kan man ta ett steg tillbaka och låta någon annan kliva in. (Jag plockade upp en bortsprungen hund i förrgår och letade rätt på ägaren 😁)

Tyvärr så sätter man ibland krokben för sig själv om man alltid prioriterar att hjälpa, över att se till att ens eget fungerar.
 
Screenshot_20230218_182345_Instagram.jpg


100 procent mitt toxic trait.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp