Vad är ett rimligt pris för boxen?

HafiMinella

Trådstartare
Vad kan vara rimligt att betala för en boxplats på en gård som ligger beläget nära en motorvägspåfart, ca 10 minuters körning från Malmö.

Boxarna är normala/stora storhästboxar i ett äldre men välskött och välorganiserat stall.

På anläggningen finns stort nybyggt ridhus, belyst paddock, dränerade vinterhagar med ligghallar, sommarhagar.

Ridavstånd till skog och strand, runt gården finns några trädor och massor med grusvägar.

Spolplatta med varmvatten, uppvärmd sadelkammare (ingår två sadelhängare, två tränshängare, fack i skåpkomplex samt omklädes-plåtskåp).

Toalett med varmvatten, vattenkokare, kylskåp.

I hyran ingår ut- och insläpp från och med söndag kväll till och med fredag eftermiddag, fodring fyra gånger per dag. Helgerna går på rullande schema för de inackorderade (11 hästar).

Kostnad för hösilage och halm/torv tillkommer.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag funderar på att ta över konstraktet till ett stall som innehåller 12 boxar. Det är inte nybyggt, men i bra skick och el...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
T
Ekonomi & Juridik Till hösten 2012 kommer jag att ha mitt egna stall färdigrenoverat och har tänkt hyra ut några platser. Gården ligger beläget i norra...
Svar
7
· Visningar
3 301
Senast: Sam
·
M
Anläggning Och är hyran rimlig? Ett mindre stall om 6 boxar. Boxarna uppfyller krav för de mått en normalstor häst kräver och ganska högt i tak...
Svar
19
· Visningar
2 328
Senast: Hannapirat
·
Hästmänniskan Vad skulle ni tycka var en rimlig stallhyra för detta stall; Anledningen till att jag undrar är för att de ska höja stallhyran, och...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 727
Senast: makejo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp