Vad är fel? Hemnet, Blocket, Svt play funkar ej.

Martina_m

Trådstartare
Jag kan inte kolla på Svt Play, bilden blir bara svart. Jag får fram alla små bilder på de olika programmen, men när jag klickar på play, så laddar det lite men bilden blir svart och sen händer inget mer, även när sidan är färdigladdad.

Det går inte att skriva i Område på Hemnet. Och när jag klickar på kartan, så är Sverige förifyllt, och det går inte att klicka bort. Sverige blir bara markerat, men inget händer. Här kan jag skriva i område, men det ska ju komma upp alternativ på områden som finns.

Det går inte heller att ändra bild på Blocket, så när man går in på en annons som har flera bilder, så ska man ju kunna klicka på den stora bilden så ändras det till nästa bild. Det går att klicka på nästa bild, men så öppnas den väldigt liten i en ny flik.

Det känns som att något är avstängt, eller någon uppdatering som behöver göras. Jag har gjort uppdateringar, och det var någon silverlight grej som behövdes uppdateras, och sen startade jag om datorn. Men nej, fortfarande inget av ovanstående som fungerar :(

Det är riktigt irriterande, speciellt när jag tänkt slappa lite i soffan så här på semestern och kolla på Allsång på Skansen, men tvn funkar ju inte sedan jag kopplade in Internet för 2 veckor sedan, och nu funkar uppenbarligen inte datorn heller. Och plattan är android (ny utan flash) så den går inte heller att kolla på svt play på, och inställningen att använda HTML5 slår inte igenom.

Inte min kväll känner jag....

Någon som har tips på hur jag kan lösa detta?
 
Googlade lite snabbt:
  1. Starta en video på SVT Play
  2. Högerklicka i videofönstret
  3. Välj Inställningar...
  4. Bocka ur Aktivera maskinvaruacceleration
  5. Stäng och ladda om sidan
Kanske värt att prova iallafall? :)

Känns som att det är någon Flashspelare/java/något annat som krånglar eller behöver uppdateras.
 
Hade det varit min dator hade jag felsökt ungefär i denna ordningen

Omstart av datorn
Tömt cachen
Ominstallerat java
Ominstallerat flashplayern
Gått igenom datorn efter oönskade program
Letat efter malware (malwarebytes)
Letat efter virus
Testat med annan browser

Om inget hjälpt

Installerat om datorn.
 
Lånar tråden lite...

Har sen några dagar tillbaka problem med flash player på datorn, en Compaq laptop. :( Jag kan inte se filmer som folk lägger upp på fb, svtplay fungerar inte och jag kan inte spela spel på fb. :angel:

När jag går in på IE så får jag upp ett medelande om att websidan vill köra adobe flash runtime, klickar jag på tillåt så laddas sidan bara om och medelandet återkommer... Detta händer på alla sidor som använder adobe flash player.
Provat att gå in på firefox inte heller här funkar ovanstående. Jag har inte gjort något med datorn utan helt plötsligt en dag så fungerade det inte. (Eller vänta nu datorn gjorde en automatisk uppdatering vid avstängning för några dagar sen, men vet inte om problemet började direkt efter det.)
Jag har kollat att flash player fortfarande är installerat och även kollat så att tillägg är aktiverat. Provade att ta bort och installera om men det hjälpte inte.
Datorn är nästan 5 år gammal och tar en halv evighet att starta upp innan jag kan använda den...
 
Jag har android surfplatta utan flash och jag har aldrig haft problem att se SVT play. Men man måste ladda ner appen, och gå in via den istället för hemsidan och sen funkar det som vanligt.

Övriga problem kan jag inte hjälpa till med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 434
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp