Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Idas

Trådstartare
Ska köpa kurslitteratur till nästa kurs och är lite osäker på vilken bok jag ska ha.

Jag har inget ISBN-nummer till den rätta upplagan tyvärr (och tydligen går det inte att få tag i heller:meh:) men jag vet att det ska vara den 10:e upplagan.

Vad är egentligen skillnaden på dessa? Den ena är en sida kortare men båda verkar vara inbundna. Den ena är "International edition" - vad innebär det?

Priset skiljer sig ju enormt. Jag skulle förstått det om den ena var häftad men så verkar ju inte fallet vara?

http://www.bokus.com/bok/9781464136399/life/

http://www.adlibris.com/se/bok/life-the-science-of-biology-9781429298643
 
Sv: Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Ja du, bra fråga! Alla sidor verkar ju ha både den billigare och den dyrare (den billigare finns också på Adlibris: https://www.adlibris.com/se/bok/life-9781464136399)

Den billigare är ju nyare och jag är otroligt indoktrinerad i att "ALLTID HA DEN NYASTE UPPLAGAN!", men jag vet inte hur petigt det är för er. Jag hade kört på den billigare! :D
 
Sv: Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Vi fick reda på att det tydligen kommit en ny lag i USA (om jag inte helt missminner) som hade med internationella upplagor att göra. Nu minns jag absolut inte jättebra men det var något med att man inte fick sälja "landets" utgåva till andra länder utan det skulle vara en internationell utgåva - i stort sett alla böcker fick "skrivas om" och ges ut internationellt.

Så nej, det är som oftast ingen skillnad öht!
 
Sv: Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Båda är ju 10e upplagan så jag hade tagit den billigare! Angående att den internationella utgåvan kommer med mjukt omslag (som länken ovan säger) så är min Lifebok inbunden med hårt omslag och internationell utgåva.

Det är för övrigt en SJUKT bra bok! Och den väger över 3 kg, gör inte som jag och somna när du pluggar så boken glider och slår dig i huvudet. ;)
 
Sv: Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Tack för alla svar bästa Buke! :D
 
Sv: Vad är skillnaden på dessa böcker? *Biologi*

Det KAN vara att en icke "international edition" innehåller skapelseteori, alltså väldigt o-biologiskt.. Så var det med vår biologibok, köpte man fel fick man massa extra svammel om Gud på köpet. Evolutionsteorin kompletterades med ett par stycken om att det var Gud som fixade allt för 5000 år sen, fossil är "skisser" osv.
Det var rätt kul, men jag håller mig till international edition i fortsättningen :D

Den boken måste jag med köpa för övrigt, bra att du påminde mig :D
Fast jag har ju Biology och Animal Diversity, kanske klarar mig med dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! (Nu blev det här jättelångt.. Men om ni inte orkar läsa allt hoppa till där det står Alternativ 1) Till sommaren tar jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 158
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp