Sv: Vad anser ni om detta?
Tack för rådet!

Ska försöka verkligen vara starkare och ha bra svar till dem!
För deras kommentarer gällande olika saker gör mig tokig!
Bara sist det här med att de tycker jag är egoistisk för att jag ville och även gjorde det firade jul med min pappa, dvs tjejens morfar. Jag har inte firat jul med honom på fem år. Han fyllde 65 vid nyår också. Det var verkligen läge för det. Men bara för att lilltösens ena faster strular och mår dåligt, så tyckte de att jag kunde åka efter nyår eller något sådant. Jag har också arrangerat att vi ska kunna ha en liten julfest för de här hemma nu till helgen, och där har jag fått oerhörda protester när jag fixat en "tomte" för då förstör jag ett systerbarns tro på tomten. För tomten kommer bara på julafton! *suck*

Min sambo får inte heller några klappar av sin mamma fastän hans andra syskon har fått, bara för att han följde med mig till min pappa över julen. De säger att de tycker om honom och de visar det ändå, men det känns ändå som de straffar honom för att han står på min sida. Lilltösen får ett par klappar, men ingen av oss vuxna. För de anser julen är över nu!
Yngsta av lilltösens fastrar skyller lilltösens farmors höga blodtryck på mig. För sjutton farmodern/svärmor är stor som ett hus, har problem med knäna. Skulle verkligen behöva banta ner minst hälften. Anser att hon nästan vara nära hjärtinfark pga mitt beslut att inte vara hemma med dem under jul och nyår. Fastern som strular och mår dåligt var inte med vid jul, hennes barn var det. Suck vad trött man blir på allt strul. Den yngsta fastern anser att jag förstörde lite av deras jul. Ska det behöva bli det här tjafset varannat år nu, dvs varje gång jag väljer att fira jul hos min pappa? De verkar inte tänka alls på att jag varit med dem de senaste fem jularna? Om de hade sett min pappas min och hur han mådde när VI var på plats, så hade de förstått hur mycket det betyder för honom att vi är där. Jag ska försöka åka under året så ofta jag kan, men det är rätt dyrt osv att resa. Visst jag vet om det finns billiga flyg osv. Men det är lite tajt, men det blir bättre med tiden.