Vad använder ni för fästingmedel på katten?

Hazel

Trådstartare
Jag har precis tagit över en katt från det lokala katthemmet och hon kommer vara ute mycket. Vi har supermycket fästingar här och till hunden ger jag Bravecto. Men katten då? förra året när vi flyttade hit så hade jag vanligt fästinghalsband på hunden vilket funkat bra i alla år men inte här pga av mängden äckliga små kryp.

17629663_1648659195152193_2377939609754683410_n.jpg
 
Jag duttar Frontline i nacken på mina. Den stora katten får två pipetter första gången. Sen måste jag fylla på var 3-4 vecka. Då har de inga fästingar.
Missar jag att fylla på får de 5-6 st per dygn.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 860
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 428
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp