Vad använder ungdomssektionerna sina pengar till?

Zaga

Trådstartare
Vi har ett litet problem, även om vi försöker sänka priserna på aktiviterna och köper in många grejor så blir det ändå mkt pengar över varje år.
Just nu har vi ca 15000 som vi "behöver" göra av med. Nåt stort har vi köpt varje år, bla en vagn med sele och en häst. Böcker mm betalar ju SISU så det kan man inte heller köpa in (speciellt eftersom det finns rätt mkt pengar över där också).

Sen vill man ju försöka göra någonting som ungdomarna i klubben har nytta av och att uppnå ungdomssektionens mål.
Behöver klubben nåt och inte har råd så brukar vi hjälpa till att betala, men nu verkar det inte vara på speciellt de vill ha heller...

Vad använder ni i andra ungdomssektioner era pengar till?
 
Vi har också typ 20-25 tusen som dom inte riktigt vet vad dom ska göra av. Ett tag tänkte dom köpa en hästtransport som de kunde ha eget tryck på och hyra ut. Det finns en annan ungdomssektion här i trakten som har gjort så. Det har också varit på tal om att köpa en egen ponny etc. Men det är ett litet problem för oss också faktiskt! Speciellt det du sa om böcker och filmer, det får man ju från SISU nuförtiden.
 
Och tex hästtransport och häst är ju egentligen inget som vi tycker ungdomssektionen ska köpa in.
Dressyr- & hoppsadlar har vi funderat på, men det känns inte heller som det är vi som ska göra det (hör inte till målen)...
Det är jobbigt det där med pengar! ;)
 
Kan ni inte sponsra en längre resa för ett gäng hästtöser t.ex. till Göteborg vid påskhoppningarna eller till Stockholm vid hästshowen i december?

/Soapbubble
 
Bussresor till Globen har vi, men det betalar också SISU.
Vi har pratat om Strömsholm, men det kanske också blir som en våravslutning (& SISU kan betala)...
Göteborg är nog lite för långt bort, men det kanske också går...
(Och kan tillägga att även fast det är helt gratis och lapparna kommer upp i god tid, ungefär när biljetterna släpps, så brukar bussen bara bli halvfull)
 
Re: Killar

Dumt av mig. Naturligtvis ska alla som är i rätt ålder för U-sektionens verksamhet få följa med. Till mitt försvar måste jag säga att de är säkert till 95% eller mer var flickor på de ridskolor jag har ridit.

/Soapbubble
 
Vi gav våran klubb 20 000 till en ny häst/ponny och det behövs.Vi har även köpt in grimmor och grimskaft mm. Vi har också enormt bra ekonomi och tänker inte avslöja hur mkt vi har kvar men hitta på nån rolig aktivitet som är gratis!! brännbollsspel lr andra lekar med fika brukar vi ha för det är jättepoppis och barnen delas upp lite ur sina normala grupper och vi kan vara med och styra upp lite så det inte blir nån utanför!
 
Vi köper in borstar, grimmor & grimskaft till ridskolehästarna. Ska vi köpa en till häst (köpte en för ca 30000:- nu iår) så ska det vara en som passar för vår verksamhet och ridskolan, men nu behövs det inga mer hästar till ridskolan. Nya "boxskyltar" ska vi köpa in och en digitalkamera.
Sänka priserna på aktiviteterna är ju jättebra, men det kommer ju ändå in pengar på de aktiviteterna som man kan ta betalt för....
Vi får väl fråga barnen vad det vill ha!
 
vi bjuder våra skötare till pingsttävlingarna på strömsholm.

Har gjort de i många år så vi håller oss runt 5-6 tusen per år och av de går sen ca 3-4 tusen till strömsholm de beror på hur stor buss vi måste hyra å vem som kör den. Sen hur många biljetter vi ska köpa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 151
Senast: Smedholt
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
679
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 779
Senast: Manji
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 144
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp