Vad använder ni för lädervård till selen?

MadicDomino

Trådstartare
Vad har ni för ländervårds medel till era selar?
Själv använder jag Stubbens ^^, och smörjer så ofta jag har tid, men funderar på att byta lädervårdsmedel.

Som sagt vad har ni och hur ofta smörjer ni in?

Mvh
Eran Emma

Sv: Vad använder ni för lädervård till selen?

sadeltvål och ekololja.
smörjer när grejerna börjar bli smutsiga.

Jag har den avlånga tvålen med tillhörande blå ask från hööks och ett gult fett i en rund blå burk (jag och komma ihåg namn...) Jag smörjer inför varje tävling, delar av maraton/vardags-selen är i älgläder och det blir aldrig stelt och finselen används bara på tävling så där behövs det inte oftare :)

Senast ändrad:

Jag använder glycerintvål i den traditionella blå asken, och efter jag har rengjort alla delar smörjer jag med läderbalsam. Det är en rund brun burk, kommer inte ihåg namnet... Jag försöker smörja varannan/var tredje vecka nu i början då lädret är nytt, och ska försöka fortsätta med det :)

Jag brukar ha olivolja och läderbalsam. Tvålen har jag i spray form, den tycker jag är bäst.

Ja precis! Så heter det ;)

Är den lädertvålen i den blå asken från hööks bra ;) ?
Föresten :) den heter EKOL GLYCERINNTVÅL ^^,

Mvh
Eran Emma

Senast ändrad:

Jadå, den funkar bara bra :)

Det är den jag oxå har, tycker den funkar utmärkt. Men fett däremot tycker jag inte dom har något bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Jeps
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
796
Senast: MJLee
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka