Vad använder ni för skor vintertid?

Sv: Vad använder ni för skor vintertid?

Jag är kanske konstig men jag gillar inte de skorna. Har dem men de står bara i en garderob. Får skoskav av dem och mina fötter blir alltid blöta i dem och då fryser jag :S

Antingen svettas du mycket eller så är det hål i gummidelen. Jag har aldrig blivit blöt i mina och ullstrumpor håller fötterna varma oavsett. Modellen som Börjes hade fick jag skav av men inte dom här. Dom höll mig varm i 39 minus i vintras...oslagbart!

Tror nog de beror på svettning och kombination med bomullsstrumpor, men hur som helst sitter de inte bekvämt på mina smala fötter :S

de är vaaaaarma! men sköna, gick en sväng i skogen med hunden utan problem, men jag köpte en storlek mindre än vanligt men annars hade jag nog inte kunnat gå i dem, jag tyckte de var himla stora i storleken. enda nackdelen tycker jag är att det inte är snören i skaftet så det trillar in en hel hög med småsten när jag går, men det gör det jämt när jag går i alla skor. :p jag är i alla fall jättenöjd, men de får nog vänta på minusgrader innan jag plockar fram dem igen (här i skåne är det fortfarande rätt varmt)

När det är riktigt kallt, prova att ha vanliga tunna strumpor + jägarstrumpor i ull. Jag har rätt långa jägarstrumpor och så är dom tjocka. Kanske även ha en sula i för att få till passformen lite bättre.

Jag har smala fötter, alldeles väldigt smala egentligen...och lyckas fylla dom med hjälp av ovanstående utan att det blir för tight. Måste ju vara lite luft för att hålla värmen också ;)

Låter som ett bra köp ändå tycker jag :) Det ska ju bli en svinkall vinter igen har det ju sagts så då är de bra med varma stövlar. Stort plus för stålhättan eftersom de är så lätt att bli trampad. :D Tyckte med de verkade stora. Jag har storlek 39 och när jag var på jula så hade de en 37:a och en 39:a. 37 var precis för liten och 39 var för stor så jag ska satsa på en 38:a :D Men de är ju som sagt slut i den butiken jag har tillgång till och ska man handla från deras webshop måste man handla för minst 500:- mkt dåligt :/

Jag märker att du försöker omvända mig ;) Men nej jag kommer inte gilla dem, har försökt många gånger så nu blir det att inhandla nya. Dessutom vill jag ha stålhätta då det är så lätt att bli trampad och nu med broddar som snart åker på blir det ännu värre.

Ha ha ha, nä jag försöker inte omvända dig...tyckte det var synd bara att du har skor som du inte använder ;) ... du får lägga ut dom på blocket:)

hehe jag är också en 39a egentligen, 38 känns toppen för min del! har ni ingen annan Jula i närheten? annars är det väl iofs inte sååå kallt än så du kanske överlever att vänta ;)
det här är faktiskt mitt första par skor någonsin med stålhätta :o trots att jag blivit rejält trampad av isbrodd... jag har alltid tyckt att stålhätteskor varit klumpiga, men dessa är ju rätt lätta ändå!

*kl*

Det absolut varmaste och skönaste jag haft på fötterna i stallet är Steeds vinterstövel från Hööks, mina fötter är otroligt frusna och jag fryser jämt om dem, utom i de stövlarna (jättesköna att gå i också). MEN de höll inte, avverkade 3 (!!!) par förrförra vintern, de sprack rakt över foten, samma ställe på alla tre paren. (fick nya, sen gav jag upp o fick pengarna tillbaka)

Ändå var jag bara i stallet tre dagar i veckan, mockade o fixade och red. :grin:
De var väl borta ur sortimentet förra vintern tror jag, men är tillbaka i år igen. Var o klämde på dem i affären, och det blev ett veck precis där mina gick sönder när man böjde dem, en gång. :(

Ja det förstås :) Jo men de kan jag ju göra det, eller skänka dem till bättre behövande :)

Jo jag har nära till två jula men de är ju slut :cry: Just nu är de ju ganska varmt så jag klarar mig ett tag till. Hoppas bara de kommer in igen, för jag gillade dem skarpt :)

Usch då, då ska jag verkligen inte köpa dem. Är iofs inte så ovanligt att hööks saker spricker, deras kvalité är emellanåt usel. Är nöjd med deras träns men annars kan de vara för min del :P

Har just nu ett par mountain horse easy rider pro (http://www.frtab.se/Shop/Image/Article/mh%20easy%20rider%20pro.jpg)
De håller höst, vinter och vår. Ju kallare det blir desto ordentliga sockor!

Varvar med ett par mountain horsehigh rider läderstövlar. De är ofodrade, men isolerar bättre när man har rejäla sockor i. Har stålhätta och håller ju dessutom bort regn, snö och lera! (http://www.frtab.se/Shop/Image/Article/mountain_high_rider_h02.jpg)

kl

Mina Muckboots (modellen Tack) är nog bland de bästa köp jag någonsin gjort! Haft dem i ett år nu och de är helt underbara, kan vara ute och promenera i och får inte alls ont i fötterna. Det kommer inte in något spån heller och de håller värmen kanonbra även två timmar på kall ridhusläktare :D Överger dem aldrig.. vill ha ett par till haha.

Mina Jalas gav upp nu i höstas efter 3 års hårt slit. Jag brukar förbruka ett par vinterskor per säsong men dessa höll 3 år, enda skorna jag inte frös i förra vintern trots 25 minus ute. Även om de är klassade som arbetskor så funkar de ypperligt i stallet.

I år panik köpte jag Hööks Snowboots och är faktiskt riktigt nöjd med dem än så länge. Varma, sköna och praktiska.

Har lyckats inhandla skorna från jula (fick åka till en annan stad och dessutom köpa demoexet) men måste säga att jag är positivt överraskad. Hur sköna och varma som helst! Ingen tendens till skoskav och bra fäste i vinterväglaget. Stort tack för tipset! Du har räddat min vinter! :D

Vad bra :) Kul att kunna hjälpa till lite :)

Hoppas du förblir lika nöjd som jag :)
Det är väl kanske ingen superduper kvalité på dem men mina har hållt 1,5 vinter iaf och är fortfarande i bra skick så ska bli intressant och se hur länge de håller :)

Jag kör med "muck boots" i princip hela året utom på sommaren. (Såna där kängor med gummifot och vadderat skaft.)

De funkar utmärkt både under lersäsongerna och på vintern, iom att de är rymliga ovch rymmer raggsockor utan problem.

De är ju även bland de billigaste skor man kan få tag i! Från 2-300:- och uppåt.

De jag har nu kostade dessutom bara 125:- på rea för ett par år sedan... ;)

jag får också tacka, köpte för någon månad sen efter att ha läst tipset här o det är nästan de enda skor jag använder! billiga dessutom ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka