vad är bäst för benet?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 611
U

Uddatyp

jag håller ju på att sätta igång min häst nu och har precis börjat med galoppen.
han hade ju en lättare senskada på ena bakbenet som nu är helt läkt..men iallafall..jag undrar vad som är bäst för benet av trav och galopp?

i trav blir de ju stötigt och jag har hört att de är de stötiga som inte är bra för senorna och att de är därför jag kunde skritta honom hela konvalescensen för de va inte stötigt som traven är.

nu när jag rider igång honom kom jag att tänka på att galoppen är väl inte heller stötigt för benet? inte lika som i traven iallafall eller har jag helt fel?

borde de inte vara bättre idåfall med galoppen än traven under igångsättningen?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 181
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 676
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka