Vad är bra till häst som behöver hull?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare 89madde89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 861
8

89madde89

Vad kan man ge en häst som har svårt att gå upp i hull? Hon var jätte mager i sommras,men sen gav jag henne Korn & Kraaft Groov 125 och det har blivit bättre,men inte helt.. Någon som vet något mer som är bra att ge för att få henne att gå upp?

Sv: Vad är bra till häst som behöver hull?

Vad kan man ge en häst som har svårt att gå upp i hull? Hon var jätte mager i sommras,men sen gav jag henne Korn & Kraaft Groov 125 och det har blivit bättre,men inte helt.. Någon som vet något mer som är bra att ge för att få henne att gå upp?

Vad får hon mer för mat?

Sv: Vad är bra till häst som behöver hull?

Fri tillgång på ett bra grovfoder med en protein/energi-kvot på över 6.5.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 589
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka