Vad är Butomidor?

Miss Sixty

Trådstartare
Under tiden min häst stog på klinik för några dagar sen fick hon Domosedan(lugnade) och Butomidor vid rn skoning så därför undrar jag vad Butomidor är?

Tackar på förhand:bow:

Sv: Vad är Butomidor?

Men varför använder man det till tillsammans med lugnade och under en skoning?
Är det typ smärtstillade för hästen inte skulle ha ont under skoningen?

Miss Sixty skrev:
Men varför använder man det till tillsammans med lugnade och under en skoning?
Är det typ smärtstillade för hästen inte skulle ha ont under skoningen?

Slutledningsförmågan säger mig att om din häst fick ett smärtstillande medel i samband med skoningen så hade den förmodligen för ont någonstans för att kunna skos på ett vanligt sätt.

Har du ingen koll på vad som sker med din häst?
Varför inte fråga den som behandlade?

Det förstärker effekten av domosedan förutom att det är smärtstillande.
Kombinationen används regelbundet även när det inte är fråga om några smärttillstånd helt enkelt därför att den ger en stabilare sedering.
PL

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka