vad är de för nått?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 169
H

Havregryn

Tittade närmare på agria annonsen som fanns med i häst och ryttare, blev fundersam. Vad är de för hjälptygel som hästen har på sig?

20059808.jpg

Jag har tagit kort på annonsen, alltså ingen copy bild jag snott..

Sv: vad är de för nått?

Precis, en graman och förbygel med martingal. Inte för jag vet varför man har med sånt på en bild som ska vara med på en annons, fruktansvärt fult.

Antagligen för att de ska rida med gramanen i början och sen av den och behöver då martingal. Om de ska hoppa tex.
Men konstigt att de har en massa hjälptyglar så när man ska fota till en annons...

asså det är ju ett försäkringsbolag och på bilden är där den galna hästen en hund och en tant en annan häst mm .. alla står väldigt nära den galna hästen och om någon skulle bli skadad då har do försäkrat sig hos agria :D långsökt men det är så jag förstår bilden;)

Saken är ju den att det ska se rörigt ut, hästen SKA se farlig/svårriden/jobbig ut, för att man ska teckna deras "hästmännisko"-försäkring!

Aha :idea: Jag har stört mig på den annonsen jättelänge, tycker den är så konstig. Har inte tänkt så långt (och inte läst så noga heller...) :angel:

aha tackar..

men är gramanen fast i martingalen??

Jaha en sån annons, lästa lite slarvigt. Uppfattade det som att hästen var till salu, men då ahde jag ju tappat bort kopplingen till försäkringsbolaget.. vet inte hur jag tänkte riktigt.

Men det är väldigt konstiga bilder i säljes-annonserna ibland, fast det är en helt annan tråd. ;)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 206
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 531
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 073
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka