Vad är det för fel på min dator?

Ia*

Trådstartare
Jag har en LG X110. Problemet är att ned jämna mellanrum så helt plötsligt kommer det upp en blå sida med massor av text i några sekunder och sen startar datorn om. Fruktansvärt irriterande. Någon som kan gissa vad det är och varför?

Sv: Vad är det för fel på min dator?

Jag har en LG X110. Problemet är att ned jämna mellanrum så helt plötsligt kommer det upp en blå sida med massor av text i några sekunder och sen startar datorn om. Fruktansvärt irriterande. Någon som kan gissa vad det är och varför?

Det är en klassisk blåskärm (Bluescreen). När den visas mår Windows så illa att det behöver starta om. Har du tur finns det mer information i någon loggfil.

Var letar jag då? Eller vad kan jag göra?

Lite rostig på var man hittar saker i XP. Kan testa köra eller leta efter "eventvwr" för loggboken.

Annan metod är att stänga av den automatiska omstarten så du kan se vad det står. Kolla under egenskaper för Den här datorn, Avancerat, Start och återställning, Inställningar och kryssa ur Starta om automatiskt. Nästa gång blåskärmen dyker upp är det då bara att skriva av vad som står.

Ett tredje alternativ är att kolla i mappen C:\Windows\Minidump och skicka en eller flera av de filerna till någon kunnig.

Hittadded det där om att stänga av omstart på någon sida så det har jag gjort. Då är det bara att vänta nu då... Bara för det så händer det väl inte igen...

har samma problem och jag har tydligen "spywere" nå slags virus. Först kom det bara ibland men nu går det inte ens att starta datorn så de är ett tips och lämna in den på en felsökning eller nå sånt :) Passa på att säkerhetskopiera alla saker ifl de skulle vara något!

Lycka till :)

Hmm... funderar på om jag känner någon som är duktig på sådant här...
Men nu har den inte gjort så på flera timmar... Ska kolla vad det står när det händer nästa gång. Annars blir det till att lämna in den...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 824
IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: Lilla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 215
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka