Vad är det för hundras i Höökskatalogen??

Z

Zlingan

Hej!
I höstens Höökskatalog finns en rödbrun hund vid namn Celtic. Är det någon som kan tro sig veta vad det är för ras??
Jag minns en liknande hund för många många år sedan, mellanstor och påminde nästan om en räv. Den hunden var renrasig så jag vet att det finns dessa "rävhundar" men vad heter rasen.
Jag skulle bli Jätteglad om någon klan hjälpa mig på traven med vad det kan vara!

Sv: Vad är det för hundras i Höökskatalogen??

Bara för sakens skull gick jag in på hemsidan och kollade runt. :) Tror du kan mena en tollare? Jag såg inga namn på sidan men tollare ska ju se rävlika ut. ;)

Precis som Piggelkot skrev är det en nova scotia duck tolling retriever.

Potentiellt totalt fullständigt vidrig som sällskapshund är den dock.
Om man inte aktiverar den till 100% varje dag/jämt.

Menar du:

31571741.jpg

31571743.jpg

31571744.jpg

I sådana fall är det en tollare, om det inte finns någon annan ras som är läskigt lik!

jag har fått för mig att det är väldigt knepiga hundar, ofta griniga i ung ålder, skälliga och allmänt tjuriga...det va mina fördommar det.

Tack alla för svaren!

De kommentarer som skrivits känns ju dock inte så kul:(
Fasen, jag som verkligen gillade formatet och det stora arbetsområdet på den. Jag vill ha en hund att jobba med, men tollaren kanske är Extrem
Blir att läsa på noga och prata med uppfödare många gånger.
Samt leta och läsa vidare på fler raser!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 828
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 504
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 073
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka