Vad är det för märke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MalinArnells
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 957
Sv: Vad är det för märke?

Jag mailde tjejen och fick lite fler bilder. Kan säga att det inte är en Wintec. Jag undrar verkligen var den kommer ifrån:S

Ja funderade också på det, men jag har en bild till där man ser sadeln från sidan liksom, och den ser iaf mycket rakare ut än wintecmodellen gör.. sen sitter den en sån här mässingbricka på bakvalvet. och det har väl inte wintec?

Mässingsbrickan kan ju vara ditsatt efteråt...

Ja iofs, men jag tycker inte att bakvalvet liknar wintec. har någon en "bakifrånbild" på en wintec?

Ja det måste ju vara nått sådant. Men ja har aldrig stött på nå liknande tidigare. Tycker liksom att sadeln ser helt ok ut, dock är ja inte speciellt bra på sadlar :) men av det lilla jag sett så der den ganska välgjord ut.

Vad är det för tryck på stigläderöglan? (där man stoppar den överblivna stigläderbiten)

Är det någon form av relif på knappen vid framvalvet?

Står det något tryckt på gjordspännesskydden? (läderflärpar vid sadelgjordslädren)

Finns det någon bricka med tryck/relif vid bröstringen? (ring strax framför stigläderkrampan under flärpen vid framvalvet)

för någon som inte är så intresserad av märket utan bara vill sälja sadeln kan en krona, häst, hov, stjärnor etc te sig ganska betydelselösa.. :)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 360
Senast: Tossa90
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka